FamousGrey behoudt de Belgische ziel voor Lutosa

Lutosa

Crea / News

Lutosa Lutosa introduceert voor de eerste keer de personages José en Rudy bij het grote publiek via televisie. De twee zijn bekend van hun charmante radiospots maar krijgen nu de hoofdrol in een nieuwe reclamecampagne. De spot behoudt bewust de link met de vroegere radiospots en blijft eenvoudig, grappig en herkenbaar. Met deze campagne toont Lutosa zijn liefde voor België en zijn passie voor lekkere aardappelen en goede Belgische frieten. De campagne ging gisteren in Vlaanderen van start en verovert in 2017 ook in Wallonië.

Lutosa

Vanuit een schuur met paletten en hooibalen vertellen José en Rudy enthousiast over hun passie. FamousGrey behield het alom bekende radioconcept en vertaalde het authentieke verhaal nu naar beeld. De charme bleef behouden. Lutosa ondertekent zijn campagnes overigens nog steeds met “Lutosa. Schatjes van patatjes!” 

Credits

Client: Iglo Belgium

Client contacts: Nicolas Frerejean (Marketing Director)

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Katrien Bottez

CD: Ad van Ongeval, Jeremie Goldwasser

Creative Team: Olivier Maquenne, Luc Libens

Project leader: Charlotte Bosquée

Brand Leader: Isabelle Hankard

Business Director: Janpieter Mels

RTV-producer: Charlotte Bodson

Production: Caviar

Producer: Cléo Steyfkens

Director: Ralf Demesmaeker

DOP: Hyun De Grande

Art Director/Decor: Simon Verhoeven & Pieter De Donder

Soundstudio: Het Geluidshuis

Post-production: Caviar, Greet Van Thillo

Lutosa