FamousGrey behoudt de Belgische ziel voor Lutosa

Lutosa introduceert voor de eerste keer de personages José en Rudy bij het grote publiek via televisie. De twee zijn bekend van hun charmante radiospots maar krijgen nu de hoofdrol in een nieuwe reclamecampagne. De spot behoudt bewust de link met de vroegere radiospots en blijft eenvoudig, grappig en herkenbaar. Met deze campagne toont Lutosa zijn liefde voor België en zijn passie voor lekkere aardappelen en goede Belgische frieten. De campagne ging gisteren in Vlaanderen van start en verovert in 2017 ook in Wallonië.
Vanuit een schuur met paletten en hooibalen vertellen José en Rudy enthousiast over hun passie. FamousGrey behield het alom bekende radioconcept en vertaalde het authentieke verhaal nu naar beeld. De charme bleef behouden. Lutosa ondertekent zijn campagnes overigens nog steeds met “Lutosa. Schatjes van patatjes!”
Credits
Client: Iglo Belgium
Client contacts: Nicolas Frerejean (Marketing Director)
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Katrien Bottez
CD: Ad van Ongeval, Jeremie Goldwasser
Creative Team: Olivier Maquenne, Luc Libens
Project leader: Charlotte Bosquée
Brand Leader: Isabelle Hankard
Business Director: Janpieter Mels
RTV-producer: Charlotte Bodson
Production: Caviar
Producer: Cléo Steyfkens
Director: Ralf Demesmaeker
DOP: Hyun De Grande
Art Director/Decor: Simon Verhoeven & Pieter De Donder
Soundstudio: Het Geluidshuis
Post-production: Caviar, Greet Van Thillo
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]