FamousGrey en Constructiv lanceren bouwshirts

Crea / News

Rage Against the Graafmachine, Red Hot Chili Plekkers en Fleetwood Dakwerker: je kan ze deze zomer allemaal op de festivals bewonderen. Want FamousGrey en Constructiv lanceren bouwshirts: bandshirts van iconische muziekgroepen die, dankzij een kleine twist in de naam en het logo, uiteenlopende jobs in de bouw promoten. 

Er zijn heel wat openstaande vacatures in de bouw: van dakwerkers tot bouwkundig tekenaars en van graafmachinebestuurders tot stukadoors. Het doelpubliek van deze nieuwe campagne? Jonge mensen die aan het begin van hun carrière staan en net zijn afgestudeerd. En waar bereik je die beter dan op de festivals? Shirts van tijdloze artiesten zijn al een hele tijd opnieuw populair. En de jeugd apprecieert die artiesten meer dan ooit. Constructiv speelt daar handig op in: de bouwshirts zijn een persiflage op namen en logo’s van klassieke bands. Zo verschenen er shirts van Beton Jovi, David Bouwkundig Tekenaar, Depeche Monteur d’Echafaudages, Alice Couvreur, Red Hot Chili Plekkers, Rage Against The Graafmachine en Fleetwood Dakwerker. De bouwshirts werden gelanceerd op TikTok en meer dan 8000 stuks worden verdeeld op festivals. Bovendien is er al een bijkomende druk besteld, want de shirts bleken bij lancering enorm populair. 

Credits:

Client: Constructiv

Client Contacts: Philippe Giot, Kristof Van Roy, Christel Peulders

Agency: FamousGrey

Executive Creative Director: Peter Ampe

Creative Director: Laurie Lacourt

Creatives: Jonas Caluwé, Jan Schoofs

Copywriter FR: Zoë De Priester, John Benois

Account team: Audrey Semal, Geoffrey Delhoux, Matti Verhaegen

Strategy: Aze Van Coillie, Wies Dickens

Media Strategist: Jonas Sprengers

Designers: Jonas Caluwé, Sacha Lempereur, Elsa Gervais

Print Producer: Christ Lannoy

Photographer & Video Editor: Gilles Desplanques