FamousGrey en De Tijd gaan Netflix achterna

4schools / Crea / News

Nieuwsmedia hebben het steeds moeilijker om te connecteren met jongeren. Hoewel ze niet de gewoonte hebben om te betalen voor online nieuws, hebben ze wel een voortrekkersrol als het aankomt op betalen voor streamingdiensten zoals Netflix, Disney+ en Streamz. Hierop verschijnen onder andere films en series die gebaseerd zijn op waargebeurde (ondernemers)verhalen. Het soort verhalen dat dagelijkse kost is voor een krant als De Tijd. Daarom tonen FamousGrey en De Tijd met deze nieuwe campagne dat nieuws even boeiend en inspirerend is als een Netflix serie.

Drie thema’s werden grondig onder de loep genomen en getransformeerd tot binge-worthy series. Hieruit ontstonden: ‘The Bitcoin Betrayal’, ‘The Awakening’ en ‘Nuclear Fallout’. Drie series die vaste thema’s van De Tijd vertegenwoordigen: ondernemen, ecologie en technologie.

Met trailers die gelinkt zijn aan een reeks artikels, toont De Tijd dat nieuws even boeiend kan zijn als een serie. De trailers leiden naar een platform waar je ze niet alleen kan herbekijken, maar ook de artikels kan lezen waarop de trailers gebaseerd zijn. Blijf niet hangen op een cliffhanger, lees meteen de volgende aflevering.

Ook via socialmediaposts werden jongeren getarget op basis van hun kijkgedrag om aan te tonen dat een abonnement op De Tijd een waardevolle toevoeging is aan hun streamingsabonnementen. Ben je een fan van true crime? Kijk je veel sciencefiction? Of start je filmavond altijd met een politiek drama? Dan ben je vast ook fan van ‘The Bitcoin Betrayal’, ‘The Awakening’ en ‘Nuclear Fallout’. Want nieuws over ecologie, economie en technologie is even boeiend als een serie.

CREDITS:

Client: Mediafin
​Client contacts: Sam Van Gerwen

Agency: FamousGrey
​CEO: Francis Lippens
​Creative Director: Peter Ampe
​Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert
​Strategic director: Jonathan Detavernier
​Strategic planner: Britt Decraen
​Connection planner: Wies Dickens & Britt Decraen
​Long copywriter NL: Wim Provoost
​FR copywriter: Antoine Wellens, Olivier Roland
​DTP: Franco Scaramuzza
​Client service Director: Catherine De Block
​Account team: Aurélie Thollebeek, Lies Bernaer, Cedric Van Aken
​Performance Marketeer: Dieter Michielsen
​PR Manager: Astrid Jacobs

​Production Agency: FamousGrey Productions 
​Head of Production: Myriam Maes
​RTV Producer: Bram Busschots 
​Editor: Sven Vanhee
​Sound Engineer: Eli Sundermann