Nieuwsmedia hebben het steeds moeilijker om te connecteren met jongeren. Hoewel ze niet de gewoonte hebben om te betalen voor online nieuws, hebben ze wel een voortrekkersrol als het aankomt op betalen voor streamingdiensten zoals Netflix, Disney+ en Streamz. Hierop verschijnen onder andere films en series die gebaseerd zijn op waargebeurde (ondernemers)verhalen. Het soort verhalen dat dagelijkse kost is voor een krant als De Tijd. Daarom tonen FamousGrey en De Tijd met deze nieuwe campagne dat nieuws even boeiend en inspirerend is als een Netflix serie.
Drie thema’s werden grondig onder de loep genomen en getransformeerd tot binge-worthy series. Hieruit ontstonden: ‘The Bitcoin Betrayal’, ‘The Awakening’ en ‘Nuclear Fallout’. Drie series die vaste thema’s van De Tijd vertegenwoordigen: ondernemen, ecologie en technologie.
Met trailers die gelinkt zijn aan een reeks artikels, toont De Tijd dat nieuws even boeiend kan zijn als een serie. De trailers leiden naar een platform waar je ze niet alleen kan herbekijken, maar ook de artikels kan lezen waarop de trailers gebaseerd zijn. Blijf niet hangen op een cliffhanger, lees meteen de volgende aflevering.
Ook via socialmediaposts werden jongeren getarget op basis van hun kijkgedrag om aan te tonen dat een abonnement op De Tijd een waardevolle toevoeging is aan hun streamingsabonnementen. Ben je een fan van true crime? Kijk je veel sciencefiction? Of start je filmavond altijd met een politiek drama? Dan ben je vast ook fan van ‘The Bitcoin Betrayal’, ‘The Awakening’ en ‘Nuclear Fallout’. Want nieuws over ecologie, economie en technologie is even boeiend als een serie.
CREDITS:
Client: Mediafin
Client contacts: Sam Van Gerwen
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Creative Director: Peter Ampe
Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert
Strategic director: Jonathan Detavernier
Strategic planner: Britt Decraen
Connection planner: Wies Dickens & Britt Decraen
Long copywriter NL: Wim Provoost
FR copywriter: Antoine Wellens, Olivier Roland
DTP: Franco Scaramuzza
Client service Director: Catherine De Block
Account team: Aurélie Thollebeek, Lies Bernaer, Cedric Van Aken
Performance Marketeer: Dieter Michielsen
PR Manager: Astrid Jacobs
Production Agency: FamousGrey Productions
Head of Production: Myriam Maes
RTV Producer: Bram Busschots
Editor: Sven Vanhee
Sound Engineer: Eli Sundermann