FamousGrey en de VSV tonen wat je mist aan te hoge snelheid

Je buurvrouw, een hond, een pizzabezorger of zebrapad? Je dreigt het allemaal te missen aan een te hoge snelheid. Want hoe sneller je rijdt, hoe meer informatie je hersenen op minder tijd moeten verwerken. Met een nieuwe sensibiliseringscampagne willen de VSV en FamousGrey automobilisten hiervan bewust maken met de claim: “Als je te snel rijdt, zie je minder.”
En dat is nodig, want vorig jaar werden 2,8 miljoen automobilisten betrapt op te snel rijden. Naast de gekende baanaffiches, zet de VSV vooral in op social video’s waarbij je kan ervaren wat de impact is van te snel rijden op het waarnemen van je omgeving. Om dit op een duidelijke manier te visualiseren, werd er gekozen voor een grafische aanpak.
Of je nu echt minder ziet, als je te snel rijdt? Daarvoor werd de hulp van factchecker expert Jan Van Looveren ingeschakeld. Hij bracht een bezoek aan de UHasselt, waar hij zelf een test in de rijsimulator onderging.
Credits
Client contact:
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]