FamousGrey en KBC besparen je tijd én geld

Of we nu wachten voor rode lichten en trage liften of hopeloos zoeken naar sleutels, parkeerplaats of je bankkaart. Het leven, da’s soms veel tijd verliezen. En time is money dus eigenlijk verlies je ook nog eens geld. Gelukkig is er Kate, de digitale assistente van KBC.
De nieuwe campagne van FamousGrey voor KBC laat zien hoe je met de hulp van Kate en haar Kate Coins niet alleen tijd kan besparen maar ook nog eens geld kan verdienen. Zo helpt ze je belangrijke documenten snel terug te vinden, vervoersbewijzen met één klik aan te kopen en uiteraard gidst ze je moeiteloos doorheen alle KBC-producten. En tijdens de tijd die je bespaart kan je jezelf eens trakteren bij één van de vele KBC partners, dankzij Kate Coin.
Voor de tv-spot werd opnieuw een beroep gedaan op productiehuis Hamlet en regisseur Bernd Faass, die ook de voorgaande renovatie-spot samen produceerden. Net zoals toen zorgen ze ook hier voor een film waarin de herkenbaarheid van de situaties, steeds voorzien van een laagje humor, een centrale rol spelen.
“Ik vond het scenario interessant omdat het, op een humoristische en licht tragische manier, het alom bekende concept van 'tijd verliezen' onderzoekt. Menselijke problemen fascineren me enorm en het is vertrouwd terrein om mee te werken. De nieuwe samenwerking met KBC en FamousGrey was wederom een zeer fijne ervaring die me zin geeft om in toekomst nog meer in België te werken,” zegt Bernd Faass.
De radiospots werden geproduceerd door FamousGrey zelf en volgen hetzelfde format waarbij de luisteraar zich kan herkennen in tijdrovende situaties. De campagne bestaat verder uit print, digital out of home en social. De beelden in die in verschillende media te zien zijn, werden geshoot met Crush en fotograaf Thomas Nolf.
https://soundcloud.com/famousbrussels/kbc-katecoin-ola-vl-30s-v1a-1
https://soundcloud.com/famousbrussels/kbc-katecoin-ola-vl-30s-v2a-1
Credits:
Client: KBC
Client: Sofie Vanhellemont, Koen Gobart
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Executive Creative Director: Peter Ampe
Creative team: Familie Leysen
Account team: Marko Van Dyck, Leen Van Lint
Strategic Director: Dominique Poncin
Strategic Planner: Britt Decraen
RTV Director: Myriam Maes
RTV Producer & Art buying: Marlies Neudt, Marie Libouton
VIDEO
Production Company: HAMLET Brussels
Director: Bernd Faass
Executive Producer: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
Line Producer: Jeroen Berx
DOP: Jens Spöri
Production design: Cachet
Editor: Florian Oettinger
Grading: François Dubois
Postproduction Company: Frames
Post Producer: Dominique Ruys, Basile van der Straten
Music & Soundeffects: Mathieu Savenay - Famousgrey Productions
PHOTO
Photographer: Thomas Nolf
Photo ass: Samir Dari
Executive producer: Camille Cieters
Producer: Femke Timmers
Post-Production: Mr Blonde
Styling: Marieke De Pauw
MUA: Evara Collin
Media agency: Mindshare
Media contact: Charlotte Massa
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]