FamousGrey en Kinograph nodigen je uit om opnieuw naar de cinema te gaan

Crea / News

De culturele sector, en in het bijzonder de cinemazalen, hebben lange tijd zwaar te lijden gehad onder de pandemie en bijhorende lockdown. Om het herstel te steunen en iedereen uit te nodigen opnieuw naar de cinema te gaan, hebben FamousGrey en Kinograph (de lokale cinema in Elsene) een grappige en opvallende campagne bedacht in het kader van de Solidariteitsprijs XL van De Standaard.

Voor de ultieme filmervaring is er maar één oplossing: de film in de bioscoop zien. Een groot scherm, haarscherp geluid en vooral geen smartphones die je storen.

Thuis wordt een filmavondje maar al te vaak onderbroken door een berichtje of een WhatsAppje dat je aandacht trekt in het midden van de film. Om cinema in het algemeen en de Kinograph in het bijzonder te steunen, bracht FamousGrey dit inzicht op een eigenzinnige en ludieke manier in beeld.

Waar de traditionele ondertitels moeten staan, is een privé WhatsApp-berichtje te zien dat het verhaal van de film op surrealistische wijze op zijn kop zet. Een originele manier om iedereen eraan te herinneren dat je pas echt van een film kan genieten als je hem in de cinema bekijkt.

De advertentie verscheen in De Standaard van 10 augustus in het kader van De Standaard Solidariteitsprijs XL. Je kan nog tot dinsdag 31 augustus, 23u59, stemmen op deze advertentie via de website www.standaard.be/solidariteitsprijs.

Credits

Client: Kinograph
Client contacts: Maëlle Rey & Clara Léonet

Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative: Jo d’Oultremont

Copywriter: Steve Maes
Account team: Olivia Naudts & Maxine Heylands
Strategic Planner: Aze Vancoillie
Studio: Franco Scaramuzza