FamousGrey en NMBS worden shuttlevrienden

shuttlevriend

Crea / News

shuttlevriendZomer, zon, barbecues en sexy lichamen in de zee…maar ook vrienden die je vragen om ze naar de luchthaven te brengen. Je kan je vrienden niets weigeren en voor je het weet sta je te stressen in de file en beleef je een eenzame terugrit naar huis. Daarom nodigen NMBS en FamousGrey iedereen uit om zichzelf als #shuttlevriend op te geven. Door vakantiegangers niet naar de luchthaven te brengen, maar naar de luchthaventrein bewijs je hen een dienst. Zij winnen tijd en jij wint misschien een droomreis.

De campagne speelt in op de absurde kant van reizen.  Eerst uren aanschuiven in de file, met daar bovenop de stress om het vliegtuig te missen en uiteindelijk toch nog het laatst stuk met bagage moeten sleuren.  Een stress die gemakkelijk te vermijden is door met de trein naar de luchthaven te reizen...

De campagne loopt sinds eind juli op radio en via online video.

Credits

Client: NMBS

Client contacts: Jean-Pierre Havelange, Jochen Van Rooy

Agency: FamousGrey

Executive Creative Director: Katrien Bottez

Creative Director : Laurent Dochy

Creative Team: Ruben De Praetere en Yves Van Hacht

Copywriters : Anne-Cécile Collignon, Joanna Ryckaert

Project leader: Naïké Van Hulle, Bart Segers, Annick Danckers

Business Director: Carola Michiels

Development: David Viane, Maarten Bogaert, Arno Van Biesen

Design: Ken Wuytack

RTV-producer: Loes Fierens, Tuyen Tham

Soundstudio: Raygun

Post-production: Sven Vanhee