Met het digitale platform Jijkiest.be brengt VRT NWS de verkiezingen weer dichter bij de burger. Op het platform krijgt iedereen de kans om te melden wat hij of zij zou veranderen of verbeteren in zijn of haar gemeente. VRT NWS zorgt ervoor dat de beste ideeën tot bij de beleidsvoerders geraken. Met deze activatie wil VRT NWS dat de burger mee bepaalt waarover de verkiezingen gaan. Om de kiezers naar het platform te krijgen, ontwikkelde FamousGrey een campagne die iedereen voor even burgemeester maakt.
Of je nu ploegbaas bent of cafébaas, scoutsleider of bedrijfsleider, jij bepaalt de politieke thema’s. Deze gedachte werd vertaald in een televisiespot waar niet alleen de burgemeester, maar elke inwoner een burgemeestersjerp draagt. Het idee werd ook doorvertaald in print en sociale media.
De verkiezingscampagne van VRT NWS en FamousGrey startte op 3 september.
CREDITS
Client: VRT
Client contacts: Bob Madou, Liesbet Vrieleman, Brecht Decaestecker, Ken De Keyser, Ellen Moriau, Fran Devriese, Kaat De Brandt
Agency: FamousGrey
CD: Peter Ampe, Jonathan Detavernier
Creative Team: Tom Berth, Geert De Rocker, Lina Akbarzadeh, Diederik Jeangout, Marc Vander Heyden
Project leader: Lies Bernaer
Brand Leader: Katrien Crabbe
Business Director: Janpieter Mels
PR Manager: Laure Vandeghinste
Connection planner : Floris Adriaenssens
RTV-producer: Loes Fierens
Production: Cartel
Director : Valery Joseph
Soundstudio: FamousGrey Productions, VRT radiospotcel
Sound engineer : Eli Sundermann
DTP : Franco Scaramuzza
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]