FamousGrey en VRT NEWS laten Lara en Delphine kiezen

Crea / Media / News

4791_VRT_VRTNWS_V_HetNieuwsblad_Bar_200x142-001Met het digitale platform Jijkiest.be brengt VRT NWS de verkiezingen weer dichter bij de burger. Op het platform krijgt iedereen de kans om te melden wat hij of zij zou veranderen of verbeteren in zijn of haar gemeente. VRT NWS zorgt ervoor dat de beste ideeën tot bij de beleidsvoerders geraken. Met deze activatie wil VRT NWS dat de burger mee bepaalt waarover de verkiezingen gaan. Om de kiezers naar het platform te krijgen, ontwikkelde FamousGrey een campagne die iedereen voor even burgemeester maakt.
4791_VRT_VRTNWS_V_DeMorgen_Bad_M_220X192-001
Of je nu ploegbaas bent of cafébaas,  scoutsleider of bedrijfsleider, jij bepaalt de politieke thema’s. Deze gedachte werd vertaald in een televisiespot waar niet alleen de burgemeester, maar elke inwoner een burgemeestersjerp draagt. Het idee werd ook doorvertaald in print en sociale media.
De verkiezingscampagne van VRT NWS en FamousGrey startte op 3 september.

CREDITS
Client: VRT
Client contacts: Bob Madou, Liesbet Vrieleman, Brecht Decaestecker, Ken De Keyser, Ellen Moriau, Fran Devriese, Kaat De Brandt
Agency: FamousGrey
CD: Peter Ampe, Jonathan Detavernier
Creative Team: Tom Berth, Geert De Rocker, Lina Akbarzadeh, Diederik Jeangout, Marc Vander Heyden
Project leader: Lies Bernaer
Brand Leader: Katrien Crabbe
Business Director: Janpieter Mels
PR Manager: Laure Vandeghinste
Connection planner : Floris Adriaenssens
RTV-producer: Loes Fierens
Production: Cartel
Director : Valery Joseph
Soundstudio: FamousGrey Productions, VRT radiospotcel
Sound engineer : Eli Sundermann
DTP : Franco Scaramuzza