FamousGrey en VSV gaan voor focus achter het stuur

Crea / News

8% van de verkeersongevallen zijn gelinkt aan gsm-gebruik. Afleiding achter het stuur is snel gebeurd. Daarom is het belangrijk om afleiding te voorkomen nog voor je vertrekt. In deze nieuwe campagne spreekt de VSV samen met FamousGrey automobilisten aan nog voor ze vertrekken.

De boodschap is duidelijk, tijdens een autorit moeten we maar op één ding focussen: de weg. Daarom is het belangrijk om alvast voor je vertrekt, de ‘1, 2, 3, FOCUS!’ uit te voeren. Een geheugensteuntje dat Bockie De Repper en Wim Willaert demonstreren om te tonen hoe zij zich klaarmaken voor een veilig vertrek.

Een grafische campagne die naast een baanaffiche en sociale mediakanalen ook contextueel werd ingezet via tankpistolen en bus affichage. Hierbij werd er ingespeeld op het dagelijks leven van de bestuurder om zo via contextuele touchpoints die laatste herinnering van veiligheid mee te geven.

Credits

Vlaamse Stichting Verkeerskunde

Client contact: 

Campaign: Nele Bollen, nele.bollen@vsv.be

PR: Werner De Dobbeleer, werner.dedobbeleer@vsv.be

Creative Agency: FamousGrey

Creative Director: Peter Ampe

Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert

Strategic team: Dominique Poncin, Britt Decraen

Account team: Matthias Roose, Leen Van Lint

Social Creative: Florentien Duquet

DTP: Franco Scaramuzza

PR agency: Famous Relations

PR contact: Eva van Riet

Production Company: Famous Productions & Watertower

Head of Productions: Myriam Maes

Producer: Bram Busschots, Birgit D’Hont

Editor: Gilles Desplanque

Production and post-production video Wim Willaert: Studio Rabona

Producer: Wietse Claes

Director: Thomas Albers

Production and post-production video Bockie De Repper: Arnout Bracke

Management Bockie: Midfield (Pieter Phlips)