8% van de verkeersongevallen zijn gelinkt aan gsm-gebruik. Afleiding achter het stuur is snel gebeurd. Daarom is het belangrijk om afleiding te voorkomen nog voor je vertrekt. In deze nieuwe campagne spreekt de VSV samen met FamousGrey automobilisten aan nog voor ze vertrekken.
De boodschap is duidelijk, tijdens een autorit moeten we maar op één ding focussen: de weg. Daarom is het belangrijk om alvast voor je vertrekt, de ‘1, 2, 3, FOCUS!’ uit te voeren. Een geheugensteuntje dat Bockie De Repper en Wim Willaert demonstreren om te tonen hoe zij zich klaarmaken voor een veilig vertrek.
Een grafische campagne die naast een baanaffiche en sociale mediakanalen ook contextueel werd ingezet via tankpistolen en bus affichage. Hierbij werd er ingespeeld op het dagelijks leven van de bestuurder om zo via contextuele touchpoints die laatste herinnering van veiligheid mee te geven.
Credits
Vlaamse Stichting Verkeerskunde
Client contact:
Campaign: Nele Bollen, nele.bollen@vsv.be
PR: Werner De Dobbeleer, werner.dedobbeleer@vsv.be
Creative Agency: FamousGrey
Creative Director: Peter Ampe
Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert
Strategic team: Dominique Poncin, Britt Decraen
Account team: Matthias Roose, Leen Van Lint
Social Creative: Florentien Duquet
DTP: Franco Scaramuzza
PR agency: Famous Relations
PR contact: Eva van Riet
Production Company: Famous Productions & Watertower
Head of Productions: Myriam Maes
Producer: Bram Busschots, Birgit D’Hont
Editor: Gilles Desplanque
Production and post-production video Wim Willaert: Studio Rabona
Producer: Wietse Claes
Director: Thomas Albers
Production and post-production video Bockie De Repper: Arnout Bracke
Management Bockie: Midfield (Pieter Phlips)