FamousGrey houdt de spanning hoog voor Klara

Crea / News

klara cello famousgreyDe Koningin Elisabethwedstrijd organiseert voor de eerste keer een wedstrijd voor cellisten. Dat de prestigieuze muziekwedstrijd na de piano, viool en zang nu ook de cello in de kijker zet, is bijzonder revolutionair. Naar aanleiding van deze primeur en om aan te tonen dat de cello een bijzonder instrument is, lanceerde FamousGrey voor Klara drie nieuwe reclamespots. Hiervoor gingen ze aan de slag met de bekende cellist Benjamin Glorieux.

De Koningin Elisabethwedstrijd is een hele belangrijke wedstrijd voor muzikanten. Om aan te tonen dat deze wedstrijd enorm spannend is maken ze in de reclamespots de vergelijking met een al even spannende sportwedstrijd. Zo krijgen we aan de start van de drie verschillende spots een spannende sportwedstrijd (tennis-, bobslee- en Formule 1-wedstrijd) te zien. Elke spot start met beelden uit een sportwedstrijd waarvan de geluiden eigenlijk geproduceerd worden door een cello. Daarna veranderen deze “sportgeluiden” geleidelijk aan in een muzikaal stuk gespeeld op de cello. Even spannend als de wedstrijd, maar mooier om naar te luisteren!

De tv-spots zijn online te zien en worden op televisie nog uitgezonden tot en met de finale van de Koningin Elisabethwedstrijd op 3 juni.

Credits

Executive Creative Director:

Katrien Bottez

 

Creative Director, Copywriter:

Iwein Vandevyver

 

Art Director:

Tom Jacobs

 

Brand Manager:

Miet Lust

 

Project Manager:

Marie Van Den Einde

 

RTV producer:

Loes Fierens

 

Production Director:

Emily Rammant

 

Producer:

Annemie Decorte

 

Regisseur:

Joris Rabijns

 

Editor:

Joris Rabijns, Sven Vanhee

 

Sounddesign:

Klankwerk

 

Production Company:

FamousGrey Productions