FamousGrey houdt van mango's

Crea / News

freeimages mangoNaar aanleiding van Wereldkankerdag op 4 februari 2018 lanceerde FamousGrey samen met Kom op tegen Kanker een nationale oproepcampagne waarin patiënten worden aangespoord om hun “mangomoment” te delen. De term mangomoment is ontleend aan een reportage van Annemie Struyf, die in “Via Annemie” op bezoek gaat bij kankerpatiënte Viviane. Wanneer er gevraagd wordt waar Viviane écht naar snakt, is het antwoord… het proeven van een mango.KOTK

Een zorgverlener die met een klein gebaar of attentie een onverwachts moment van onschatbare waarde creëert voor een patiënt, dát is een mangomoment. Het is een klein moment van geluk dat van grote betekenis kan zijn voor de zorgbeleving van de patiënt.FamousGrey bedacht twee radiospots waarin patiënten getuigen over hun specifieke mangomoment. Via de spots wil Kom op tegen Kanker niet enkel andere patiënten, maar ook familieleden, naasten, mantelzorgers en zorgverleners oproepen om hun eigen mangomomenten te delen via www.mangomoment.be. Op die manier hoopt Kom op tegen Kanker persoonlijke verhalen te verzamelen. Verhalen over kleine attenties of nauwelijks opgemerkte gebaren van zorgverleners, die vaak van grote waarde zijn voor de zorgbeleving van de patiënten. Met de ingestuurde mangomomenten gaat Kom op tegen Kanker aan de slag om deze positieve betekenisvolle momenten later te integreren in de zorgbeleving van patiënten. Een mangomoment delen? Vertel uw verhaal via www.mangomoment.be.

Credits
Client: Kom op tegen Kanker
Client contacts: Marina Van den Nouweland, Anja T’Jampens
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative Team: Catheline Leroy, Stephen Walckiers
Project leader: Cato Samyn
Brand Leader: Charlotte Ghekiere
Business Director: Carola Michiels
PR Manager: Liedewij Verbiest
RTV-producer: Marlies Neudt
Production: FamousGrey Productions