FamousGrey kijkt televisie op een nieuwe manier

Crea / News

Ketnet JuniorKetnet Junior lanceerde vorige week de lanceringscampagne voor zijn nieuwe positionering, waarmee het programma's leuker en interactiever wil maken... ook voor ouders. Eén van de nieuwigheden die het toen aankondigde zijn dan ook weetjes die, speciaal voor ouders, tijdens de programma’s op het scherm zullen verschijnen. FamousGrey bedacht de nieuwe manier van samen televisie kijken. In totaal schreven 10 copywriters mee aan de meer dan 600 weetjes die vanaf nu te zien zijn tijdens Bumba, Kaatje en andere programma’s op Ketnet Junior.
De weetjes en de nieuwe positionering worden aangekondigd op radio, televisie en social. De radiospots schetsen kleine akkefietjes waarmee ouders van jonge kinderen dagelijks te maken krijgen, denk maar aan ‘De deur moet op een kiertje blijven’, ‘Ekes, spinazie!’ of ‘Auw, die rits zit tegen mijn kin!’. Vervolgens krijgt de luisteraar te horen hoe Ketnet Junior jonge ouders wél kan helpen: door samen televisie-kijken met de kinderen opnieuw leuk te maken.

Ook in de bijhorende televisiepot trekt FamousGrey deze lijn door en wordt het dagelijkse gevecht met de tandenborstel op een levensechte manier in beeld gebracht. Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op een online campagne met banners en social media posts boordevol weetjes. Deze moeten de jonge ouders, die ook digital natives zijn, warm maken voor de nieuwe positionering van Ketnet Junior.

Ketnet Junior zal vanaf 27 oktober in de voormiddag te vinden zijn op Ketnet en in de namiddag met een herhaling van de programma's op het kanaal van Canvas.

Credits:
Client: Ketnet
Client contacts: Bob Madou, Maarten Janssen, Hanne Laureys, Elisabeth Roelandt, Julie Dewit, Saartje Geudens
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe, Jonathan Detavernier
Creative Team: Diederik Jeangout, Marc Richard Vander Heyden
Copywriter: Joanna Ryckaert
Design: Jonathan Lichtfeld
Business director: Marc Fauconnier
Account director: Katrien Crabbe
Project manager: Cato Samyn
Strategic planner: Maarten Van Daele
Connection planner: Floris Adriaenssens
TVC & Social content
RTV Producer: Loes Fierens
Production Director: Emily Rammant
Production Company: Czar in collaboration with FamousGrey Productions
Executive Producer: Eurydice Gysel
Director/ DOP: Toon Aerts
Producers: Lander Engels & Rien Behaeghe
Post-Producer: Bieke De Keersmaecker (Czar) & Loes Fierens (FamousGrey Productions)
Editors: Kristof Van den Bergh & Robin De Praetere (Czar), Sven Vanhee & Jasper De Ryck (FamousGrey Productions)
Sound Engineer: Eli Sundermann (FamousGrey Productions)
Radio
Production company: FamousGrey Productions
RTV Producer: Loes Fierens
Production Director: Emily Rammant
Sound Engineer: Eli Sundermann
Digital
Bannering: AdSomeNoise
FamousGrey Performance : Arnout Everaert, Jonas Sprengers & Sam Khokhar