Famousgrey legt De Tijd en L'Echo opzij

Crea / News

Waar alle kranten schreeuwen om gelezen te worden, roepen De Tijd en L’Echo op om opzijgelegd te worden. Dat gedurfde statement vormt de kernboodschap van hun nieuwe imagocampagne die werd gecreëerd door FamousGrey. Daarin zien we hoe de bekende zalmroze krant vaak al na één artikel, twee paragrafen of één pagina wordt weggelegd. En dat vinden ze bij De Tijd en L’Echo niet erg. Ze zijn er zelfs trots op. Want het wil zeggen dat de lezers iets hebben gezien dat hen aan het denken zet en op ideeën brengt. En met die ideeën willen ze meteen aan de slag.

In de tv-spot zien we hoe De Tijd en L’Echo op verschillende plekken werd achtergelaten door de lezers. De printadvertenties tonen intrigerende portretten en in radiospots horen we effectief hoe mensen al na enkele seconden stoppen met lezen omdat ze een idee hebben gekregen. De geïntegreerde campagne loopt verder in bannering, social media en point of sales. De foto’s en tv-spot zijn het werk van Kurt Stallaert. De radiospots werden volledig intern geproduceerd door FamousGrey Productions

CREDITS

Client: Mediafin

Client contacts: Chantal Janssens, Katleen Mertens, Stephanie Seynaeve

Agency: FamousGrey

CD: Peter Ampe

Strategic director : Jonathan Detavernier

Strategic planner : Nicholas Pirard

Connection planner : Floris Adriaenssens

Client service director : Catherine De Block

Account director : Marko van Dyck

Account manager: Lies Bernaer

Creative Team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé

Senior FR copywriter: Antoine Wellens

Online marketeer : Jonas Sprengers

PR Manager: Laure Vandeghinste

Production company: FamousGrey Productions

Photographer/Director : Kurt Stallaert

Editor : Sven Vanhee

Grading : Olivier Ogneux

Soundstudio: FamousGrey Productions

Sound engineer : Eli Sundermann

RTV Producer : Marlies Neudt

Line producer : Gaelle Haesaert, Marlies Neudt

Print producer : Christ van Looy

DTP : Franco Scaramuzza, Anne-Sophie Tonnelier