Helan en FamousGrey deden onderzoek naar het musturbatiegedrag van Vlaanderen. En wat blijkt: 9 op 10 Vlamingen musturbeert. Een opvallend cijfer dat kan verklaard worden door de steeds grotere prestatiedruk in onze maatschappij. Want wie kent dat gevoel niet om constant te moeten ‘moeten’? FamousGrey maakte er een campagne over.
Je moet een verre reis plannen. Je moet de laatste trends volgen. Je moet de perfecte ouder zijn: de maatschappij legt ons enorm wat druk op. Om meer weet te krijgen over het mentaal welzijn van de Vlaming voerde iVox in opdracht van Helan een studie uit. Hieruit blijkt dat de Vlaming massaal musturbeert. Of beter: het constante gevoel dat je alles perfect moet doen. 89% van de Vlamingen heeft er last van en dat gemiddeld 2 keer per week. Musturberen kan leiden tot stress, vermoeidheid en onzekerheid. Op basis van dit inzicht kwam de musturbatiecampagne tot stand. Stop met musturberen, luidt de boodschap van Helan.
De musturbatiecampagne bestaat uit verschillende fasen, te beginnen met een teasing OOH-campagne in grote steden als Mechelen, Antwerpen, Gent en Hasselt. De affiches confronteren de inwoners – op speelse manier – met hun musturbatiegedrag. Tegelijkertijd start er een influencercampagne waarbij enkele bekende mensen bekennen dat ze (te vaak) musturberen. Cath Luyten is één van hen. Zij ging voor Helan op zoek naar stevige musturbeerders. Ze trok de straat op en ontdekte dat vooral jongere mensen masturberen. Euh, musturberen.
Naast een awareness-campagne werd ook een online-activatie opgezet. Via de website musturberen.be kunnen mensen zelf nagaan of ze te vaak musturberen. De website dient als tool om er beter mee om te gaan. Zo geven niet alleen psychologen hun visie op het probleem, maar zijn er ook getuigenissen en tips die je helpen te minderen met musturberen.
Credits
Client: Helan
Client contacts: Ariane Collard, Sarah Masschelein, Lynn Pellens, Vanessa Raes
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative team: Kenn Van Lijsebeth, Johan Van Oeckel, Toon Leysen
Account team: Olivia Naudts, Lies Bernaer, Maxine Heylands
Strategic team: Aze Van Coillie, Dominque Poncin
Creative planner: Kirsten Vanderbeke
DTP: Franco Scaramuzza
PR Agency: Famous Relations
PR Manager: Stephanie Van Bets, Astrid Jacobs, Zoë Cnaepkens
Head of production: Myriam Maes
RTV Producer: Myriam Maes, Lisa Cuypers
Production company: AKA De Mensen
Executive Producer: Eline Rousseau
Producer: Rana Cools
Director: Mathieu Berghs
DOP & editor: Bram Luyten
Sound: Steven Van der Perre
Host/Reporter: Cath Luyten
Media agency: Mindshare
Client Manager: Johan Putseys, Tina Tribout
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]