FamousGrey musturbeert voor Helan

Crea / News

Helan en FamousGrey deden onderzoek naar het musturbatiegedrag van Vlaanderen. ​En wat blijkt: 9 op 10 Vlamingen musturbeert. Een opvallend cijfer dat kan verklaard worden door de steeds grotere prestatiedruk in onze maatschappij. Want wie kent dat gevoel niet om constant te moeten ‘moeten’? FamousGrey maakte er een campagne over.

​Je moet een verre reis plannen. Je moet de laatste trends volgen. Je moet de perfecte ouder zijn: de maatschappij legt ons enorm wat druk op. Om meer weet te krijgen over het mentaal welzijn van de Vlaming voerde iVox in opdracht van Helan een studie uit. Hieruit blijkt dat de Vlaming massaal musturbeert. Of beter: het constante gevoel dat je alles perfect moet doen. 89% van de Vlamingen heeft er last van en dat gemiddeld 2 keer per week. Musturberen kan leiden tot stress, vermoeidheid en onzekerheid. Op basis van dit inzicht kwam de musturbatiecampagne tot stand. Stop met musturberen, luidt de boodschap van Helan.

​De musturbatiecampagne bestaat uit verschillende fasen, te beginnen met een teasing OOH-campagne in grote steden als Mechelen, Antwerpen, Gent en Hasselt. De affiches confronteren de inwoners – op speelse manier – met hun musturbatiegedrag. Tegelijkertijd start er een influencercampagne waarbij enkele bekende mensen bekennen dat ze (te vaak) musturberen. Cath Luyten is één van hen. Zij ging voor Helan op zoek naar stevige musturbeerders. Ze trok de straat op en ontdekte dat vooral jongere mensen masturberen. Euh, musturberen.

Naast een awareness-campagne werd ook een online-activatie opgezet. Via de website musturberen.be kunnen mensen zelf nagaan of ze te vaak musturberen. De website dient als tool om er beter mee om te gaan. Zo geven niet alleen psychologen hun visie op het probleem, maar zijn er ook getuigenissen en tips die je helpen te minderen met musturberen.

Credits

Client: Helan
​Client contacts: Ariane Collard, Sarah Masschelein, Lynn Pellens, Vanessa Raes

Agency: FamousGrey
​Executive CD: Peter Ampe
​Creative team: Kenn Van Lijsebeth, Johan Van Oeckel, Toon Leysen

Account team: Olivia Naudts, Lies Bernaer, Maxine Heylands 
​Strategic team: Aze Van Coillie, Dominque Poncin ​
​Creative planner: Kirsten Vanderbeke

DTP: Franco Scaramuzza

PR Agency: Famous Relations
​PR Manager: Stephanie Van Bets, Astrid Jacobs, Zoë Cnaepkens

Head of production: Myriam Maes
​RTV Producer: Myriam Maes, Lisa Cuypers
​Production company: AKA De Mensen
​Executive Producer: Eline Rousseau
​Producer: Rana Cools
​Director: Mathieu Berghs
​DOP & editor: Bram Luyten
​Sound: Steven Van der Perre
​Host/Reporter: Cath Luyten

Media agency: Mindshare
​Client Manager: Johan Putseys, Tina Tribout