FamousGrey rijdt groen met Volts by Volvo

Crea / News

VolvoUit onderzoek blijkt dat wie elektrisch rijdt niet altijd stilstaat bij de herkomst van de elektriciteit die gebruikt wordt om de wagen op te laden. 56% van de hybride en elektrische chauffeurs gebruikt geen groene energie om zijn wagen te laden of weet niet waar de energie vandaan komt. Opmerkelijk, want 91% van die chauffeurs geeft ook aan dat ze gekozen hebben voor een hybride of elektrisch model net omwille van de voordelen voor het milieu.
Deze tegenstelling willen Volvo en FamousGrey de wereld uit helpen met Volts by Volvo, een groen energiecontract voor thuis waarmee iedereen zijn wagen kan opladen en zich kan voorbereiden op écht groen rijden. Volts by Volvo wil chauffeurs van elektrisch en plug-inhybride wagens dus stimuleren om hun wagen op te laden zonder impact op het milieu. Ook wie geen Volvo of elektrische/plug-inhybride wagen heeft kan intekenen op het Volts by Volvo-abonnement.

De kick-off van de campagne werd gegeven door Wim Maes, de ceo van Volvo Cars Belgium, tijdens de persconferentie op het Autosalon in Brussel. Naast de kick-off persconferentie op het Autosalon en een PR-actie door Famous Relations, die ook zorgde voor de cijfermatige insteek, wordt de campagne Volts by Volvo ook online gedeclineerd op verschillende kanalen. Via de website https://voltsbyvolvo.be en via de communicatiekanalen van Eneco, energiepartner van Volvo in dit verhaal, kunnen consumenten meer informatie vinden over de actie. Ook op de sociale media kanalen van Volvo wordt volop ingezet op de Volts by Volvo campagne aan de hand van een slim digitaal plan en de nodige retargetting. Dit alles moet ervoor zorgen dat een maximaal aantal Belgen zich kan inschrijven op voordelige, groene energie.
Credits:
Client: Volvo Car Belux
Client contacts: Balder D’hondt, Lolita Swanet, Thomas Makay
Client PR contact: René Aerts Jr.
Eneco contact: Kristof Van Genck, Jurgen Vandervelde
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe, Jonathan Detavernier
Creative Team: Marc Richard Vander Heyden, Diederik Jeangout
Copywriting: Diederik Jeangout, Joanna Ryckaert, Jonathan d’Oultremont, Marc Richard Vander Heyden
Experience Director: Maarten Breda
Strategy: Maarten Van Daele
Project Leader: Barbara van Huis, Matthias Roose
Brand Leader: Barbara van Huis
Business Director: Carola Michiels
Digital Business Director: Joachim François
PR Manager: Kathy Van Looy, Laure Vandeghinste, Déborah De Klerck
Development: Arno Van Biesen
Digital Project Manager: Kurt Van Nieuwenhove
Online design: Greg Ellinger
Logo design : Aldjia Bessalah
Media buying: Kelly Maes
Production Director: Emily Rammant
RTV-producer: Loes Fierens
Production: FamousGrey Productions
Producer: Frederik Zaman
DOP: Piet Deyaert
Soundstudio: FamousGrey Productions
Sound Engineer: Eli Sundermann
Editor: Jasper De Ryck
Sign production: Willy Hebbrecht