Van sound engineer tot ceo, Marc Fauconnier en zijn team van FamousGrey staan klaar om te trappen tegen kanker. FamousGrey zet niet alleen een team in om aan de 1000 km van Kom op tegen Kanker deel te nemen, maar veilt ook iconische items uit haar meest spraakmakende campagnes van de afgelopen 20 jaar voor het goede doel.
Hoe? Wat? Het hemelvaartweekend staat al enkele jaren volledig in het teken van de 1000 km van Kom op tegen Kanker. Van 10 tot 13 mei 2018 zullen duizenden mensen hun fietshelm vastklikken en 1000 km fietsen ten voordele van Kom op tegen Kanker. Om aan deze wedstrijd deel te nemen moet je als team wel eerst 5000 euro inzamelen. Om dit inschrijvingsgeld te verzamelen, bedacht FamousGrey een unieke campagne. FamousGrey lanceert het concept “Hall Of Famous”, een online veiling met de look en feel van een echte kunstgalerij. Op deze website kunnen zowel klanten, mensen uit de reclamewereld als andere geïnteresseerden verschillende iconische items uit de voorbije campagnes van FamousGrey terugvinden. Je kan er zowel bieden op de verschillende producten als een vrije gift plaatsen. Het stressmannetje van De Lijn, de sjaal van Proximus of een kijkje nemen onder de William Lawson-kilt van Marc? Het kan allemaal!FamousGrey bouwde niet alleen de website op, maar koppelde hier ook een campagnefilmpje aan. Waan jezelf in de “Hall Of Famous”, plaats een bod en word sponsor van het 1000km-team van FamousGrey.
Credits
Agency: FamousGrey
ECD: Peter Ampe
Creation: Tom Berth
Creation: Geert De Rocker
Art director: Louise Maeyaert
Copywriter: Mike Kleijnen
Strategy: Micheline Van Looveren
Project leader: Cato Samyn
Brand Leader: Charlotte Ghekiere
PR Manager: Natascha De Bock, Evy Vanderwaeven, Joke Bollens
RTV Producer: Kevin Van Melkebeke
Montage: Sven Vanhee
Sound engineer: Mathieu Grillo
Digital Producer: Bart De Bock
Back-end developer: Jérémy Dillenbourg
Front-end developer: Arno Van Biesen, Lander Roozeleer
Webmaster: Benjamin Van Maldergem
Webdesign: Lander Roozeleer