FamousGrey voor VAB: "Een panne is niet het einde van je plannen"

Crea / News

Deze zomer haalde FamousGrey het communicatiebudget van VAB binnen. In de allereerste campagne rond pechverhelping wordt meteen een belangrijke strategische shift gemaakt. Van het probleem, de autopech, naar de oplossing: VAB helpt je snel weer op weg zodat jij verder kan met je plannen. 

Want in tegenstelling tot de concurrentie, slepen VAB-pechverhelpers je niet zomaar weg naar de werkplaats. Meer nog: ze slagen er in zeven op de tien gevallen in om je ter plaatse te depanneren, zodat jij snel terug op weg kan en je plannen niet hoeft te annuleren.

Dat nieuwe, positieve verhaal wordt geïnstalleerd met de lijn: "Een panne is niet het einde van je plannen". Die komt tot leven in een reeks humoristische radiospots en een bijhorende digitale campagne.

https://soundcloud.com/famousbrussels/vab-pechverhelping-examen

https://soundcloud.com/famousbrussels/vab-pechverhelping-feest

https://soundcloud.com/famousbrussels/vab-pechverhelping-voetbal

Credits:

Client: VAB

Client contact: Diane Aerts

Creative agency: FamousGrey

Chief creative officer: Peter Ampe

Creative team: Jan Schoofs & Jonas Caluwé  

Strategic planners: Jonathan Detavernier & Dominique Poncin 

Account team: Marko Van Dyck & Matthias Roose  

Social copywriter: Fran Gillis

Performance marketeer: Jonas Sprengers & Dieter Michielsen 

DTP: Franco Scaramuzza 

Production agency: Famous Productions 

Head of productions: Myriam Maes

Producer: Birgit D’hont  

Sound engineer: Mathieu Savenay & Eli Sundermann 

Video editor: Gilles Desplanque