Fantastic en McDonald’s: samen voor werk dat werkt

Crea / News

Een job betekent voor iedereen iets anders. Iedereen is verschillend, heeft andere ambities en kiest andere paden. En bij McDonald’s is dat oké. Die gedachte staat centraal in de nieuwe rekruteringscampagne van McDonald’s door employer branding agency Fantastic.

De levensfase waarin je je bevindt, de mensen om je heen, je eigen karakter – ze zorgen ervoor dat iedereen een andere motivatie heeft in een job. Die verschillende noden op de arbeidsmarkt wil McDonald’s omarmen. Het bedrijf biedt z’n medewerkers daarom de ruimte om hun eigen weg te vinden en samen vooruit te gaan. “Dat diversiteit bij ons geen hol begrip is, zie je in elk restaurant waar je binnenstapt”, zegt Anaida Dibra, Chief People Officer bij McDonald’s België. “Daar zetten elke dag heel verschillende mensen, met uiteenlopende redenen om bij McDonald’s te werken, goeie resultaten neer.” De campagne ‘Werk dat werkt voor jou’ positioneert McDonald’s dan ook als een werkgever met kwalitatieve jobs die de flexibiliteit bieden die mensen vandaag op de arbeidsmarkt zoeken. “Met de campagne maken we duidelijk dat McDonald’s voor een uitstekende klantervaring zorgt dankzij werknemers die hun job positief ervaren en dankzij een focus op diversiteit en inclusie”, vult David Cornelis aan, strategic director bij Fantastic, deel van de Onlyhumans Group.

Echte verhalen, echte medewerkers

Werk dat werkt voor Noah, voor Augustine, voor Julie en voor Papi: in de tv-spot van deze campagne schitteren échte McDonald’s medewerkers met hun échte verhalen. Voor de ene is werk steeds verder doorgroeien, voor de andere is dat haar dochter zien opgroeien. De campagne wordt groots aangepakt: Noah, Augustine, Julie en Papi zullen niet alleen op tv en sociale media te zien zijn, maar ook op billboards in straten en treinstations. En in de restaurants van McDonald’s zelf natuurlijk.

Dit is de eerste campagne van Fantastic voor McDonald’s, maar beide partijen zullen de volgende jaren verder samenwerken aan een sterke employer brand. To be continued!