Fast Forward zet het Autosalon weer op de kaart

Crea / News

Na een onderbreking van twee coronajaren, was het Autosalon terug voor zijn 100e editie. En dat ging voor Fast Forward met een stevige uitdaging gepaard: het Autosalon terug op de kaart zetten. Of nog beter: het beste Autosalon van Europa neerzetten! Het evenementenbureau werkte een uitgekiend strategisch plan uit en garandeerde de soepele samenwerking tussen honderden partners en leveranciers.

The Grand Opening

Met zo’n 70.000 bezoekers in het eerste weekend was het meteen duidelijk dat alle Belgische car enthousiasts popelden om de blinkende auto’s te bewonderen. Zes hallen werden tot de nok gevuld met 400 gloednieuwe (elektrische) wagens, oldschool- en state-of-the art Formule 1-wagens, concept cars en fietsen. 

The 100th Edition Experience

De Patio werd the place to be voor de 100th Edition Experience: een adembenemend audiovisueel exravaganza van lasers en licht, gecreëerd samen met de in Brussel gevestigde kunstenaar Antoine Goldschmidt - Magic Street.

Voor het automotieve gedeelte voorzagen BEHVA en Autoworld 15 wagens die elk hun stempel drukten op meer dan een eeuw mobiliteit. Van de eerste zoals de Mercedes-Benz Patentwagen en Ford Model T, over de Mini Cooper en Volkswagen Golf, tot de elektrische auto’s van Tesla en BMW die vandaag de dag aan hun opmars bezig zijn. Het geheel nam de bezoeker op een ongeziene emotionele reis doorheen de geschiedenis van de auto’s. Tegelijk was het een viering van deze 100ste editie van het Salon.

Hall 9 – Multi-Facetted Experiences

Paleis 9 was de Concept Hall. De beleving werd compleet met de prestigieuze Car of the Year award. Die jaarlijkse awardshow wordt doorgaans in Genève georganiseerd, maar deze keer kreeg België de eer. Daarnaast zorgde Fast Forward voor heel wat immersive experiences. Met muis en keyboard, een PlayStation, een volledig uitgeruste racesimulator... de e-gaming zone was er een van ongeziene proportie. Bij Red Bull ontdekte je dan weer hoe het voelt om in een Formule 1-pitstop te werken, en bij de Belgische Luchtmacht kroop je met een VR-bril achter de stuurknuppel van een F-16.

De Concept Hall werd een mix van entertainment, education en sustainability die een extra dimensie gaven aan het Autosalon. Samen met Education Village wierpen bezoekers een blik op de toekomst van de automotive sector en Febelauto toonde wat er gebeurt met afgedankte autobatterijen van elektrische auto’s. In de Forum Dome tenslotte namen thought leadership keynotes en video’s je mee op een rit doorheen het constant evoluerende automotive landschap.