Fastfood aan de top bij Lürzer’s Grand Slam

Awards / Crea / News

Luerzers Grand Slam campaign 2Er zijn momenteel enkele bureaus wellicht heel gelukkig, want de winnaars van de tweede editie van Lürzer’s Grand Slam zijn gekend. ‘Gelukkig’ omdat deze award van Lürzer’s Archive creatief werk beloont met een geldprijs. Zo gaat in totaal 60% van de entry fees rechtstreeks naar de winnaars, zonder gala, rode loper of vuurwerk. Dit jaar verdelen de gouden, bronzen en zilveren winnaars maar liefst een prijzenpot van 18.936 euro. Onder de winnaars helaas geen Belgen, maar wel veel mooi werk uit het buitenland. LOLA MullenLowe Spain won met zijn Scary Clown Night, een campagne voor Burger King, een gouden award in de categorie ‘Live shows, Events & Stunts’. En concurrent McDonald’s doet het nog beter met twee keer goud voor zijn ‘next exit’ en ‘just missed us’-billboards van de hand van Cossette Canada.

McDonald's Cossette Canada
McDonald's Cossette Canada
In de categorieën ‘Audio & Sound - Innovation in Sound’ en ‘Digital - Games’ zette 360i uit de Verenigde Staten zijn beste beentje voor, en dit met The Maze. Met het Alexa spraakgestuurde spel rond de populaire serie Westworld, waarmee fans zich door Westworld kunnen navigeren met enkel hun stem, neemt het bureau twee gouden awards mee naar huis.

Benieuwd naar nog mooi werk? Of het nu goud, zilver of brons is... de andere winnaars vindt u op de website van Lürzer’s Grand Slam.