Een groep van 10 vooraanstaande internationale marketeers selecteerde ‘Fearless Girl’ van State Street Global Advisors en McCann New York als winnaar van de inaugurele One Show CMO Pencil, dat het meest impactvolle idee over de bedrijfsactiviteiten van een merk van het afgelopen jaar bekroont.
‘Fearless Girl’ werd gekozen als de winnaar uit de 40 hoogst scorende inzendingen van de 45ste jaarlijkse One Show, die 19.823 inzendingen uit 72 landen ontving. « Het is een enorme eer om door mijn collega's te worden erkend met deze CMO Pencil Award, » zegt Stephen Tisdalle van State Street Global Advisors. « Het succes van onze campagne is echt het bewijs van de moed van het managementteam van State Street Global Advisors om een gedurfde houding aan te nemen ten aanzien van het leiderschap door vrouwen. Ik ben ook blij deze onderscheiding namens mijn team te mogen aanvaarden, dat in staat was om het krachtige idee achter ‘Fearless Girl’ te bedenken en het op een eenvoudige, maar zeer effectieve manier te communiceren. »
‘Fearless Girl’ won tijdens de One Show ook in de categorieën Best in Show, Best of Discipline in Direct Marketing, negen gouden Pencils, twee bronzen en vier Merits. Eerder deze week won de campagne op The One Club’s ADC 97h Annual Awards in de categorie Best in Discipline in Experiential Design, drie gouden ADC Cubes, een bronzen Cube en een Merit.