Febelfin en FamousGrey brengen cash geld tot leven op Digital Payment Day

Crea / News

FamousGrey febelfinTerwijl 63% van alle betalingen in ons land nog met cash gebeuren, verkiest maar liefst 89% van de Belgen een digitale betaaloplossing boven cash [1]. En daar wil Febelfin iets aan doen. Om elektronisch betalen te stimuleren, roept de federatie samen met FamousGrey de allereerste Digital Payment Day in het leven. Naar aanloop van deze dag (op 11 mei) lanceren ze een campagne die cash geld tot leven brengt en handelaren en consumenten aanmoedigt om hun aankopen te betalen met de kaart of de smartphone.FamousGrey febelfin
Wat staat ons te wachten? Tussen nu en zaterdag 11 mei wil Febelfin, samen met partners uit de betaalwereld [2] en met handelsfederaties, zoveel mogelijk handelaars overhalen om digitaal betalen aan te bieden en consumenten aanmoedigen om hun aankopen te betalen met de kaart of de smartphone.  In opdracht van Febelfin trekt FamousGrey de campagne ‘Betaal digitaal. ’t Is het nieuwe normaal’ op gang. Een campagne waarin cash geld tot leven komt, een stem krijgt, zijn ervaringen deelt en campagne voert tegen… zichzelf.De verhalen van de briefjes van 20 en 50 euro zijn vanaf nu online te zien in korte video’s. 20 euro is het meest populaire briefje in België, wordt enorm veel gebruikt en is daardoor een van de vuilste briefjes, in de video deelt het briefje zijn ervaringen met ons. 50 euro klaagt op zijn beurt steen en been dat hij het meest vervalste briefje van het land is. Bovendien kan je dankzij augmented reality de briefjes van 20 of 50 euro scannen met je smartphone op de website www.digitalpaymentday.be, waarna de filmpjes ook zullen afspelen op het scherm van je smartphone. Op die manier laten Febelfin en FamousGrey cash geld echt tot leven komen. Ook op de radio doen de briefjes van 5, 20 en 50 euro hun zegje.FamousGrey febelfinDaarnaast bouwde FamousGrey de website www.digitalpaymentday.be [3]. Een online stek voor handelaren en consumenten die vragen hebben over digitale betaaloplossingen. Deze website moet handelaren helpen om de meest geschikte digitale betaaloplossing te kiezen voor hun zaak. Ook consumenten kunnen er informatie vinden over de verschillende digitale betaaloplossingen en inspirerende voorbeelden vanuit het buitenland.  Consumenten kunnen er ook een kaartje downloaden dat ze kunnen afgeven bij hun favoriete handelszaak waar nog niet digitaal betaald kan worden. Op die manier wil Febelfin handelaren een ludiek duwtje in de rug geven om over te stappen op nieuwe digitale betaaloplossingen.FamousGrey febelfinTot slot ontwikkelde FamousGrey ook wobblers voor de betaalterminals. In samenwerking met Worldline ontvingen maar liefst 65 000 Belgische handelaren al een versie.


Alle radiospots (NL + FR- op een rij:

 
Credits
Client: Febelfin
Client contacts: Els Lagrou, Liesbeth Dewyn, Alison Dankers
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative Team: Tom Berth & Geert De Rocker
Copywriter : Joanna Ryckaert
Strategy : Maarten Van Daele
Connection planner : Floris Adriaenssens
Project leader: Marie Van Den Einde
Brand Leader: Romy Vierhouten
PR Manager: Laure Vandeghinste, Sarah Thomas
Development: Arno Van Biesen
Design: Greg Ellinger
Digital team : Joachim François, Maarten Breda, Kurt Van Nieuwenhove
RTV-director : Emily Rammant
RTV-producer: Maud Dedecker
Animation studio: Azimut
Post-production : Sven Vanhee, Jasper De Ryck
Sound engineer : Eli Sundermann
DTP : Anne-Sophie Tonnelier, Franco ScaramuzzaFamousGrey febelfin
[1] Dat blijkt uit uit een bevraging van iVOX in opdracht van Febelfin, de Belgische Federatie van de Financiële Sector.
[2] Bancontact Payconiq Company, Mastercard, Maestro, VISA, Unizo, UCM, Comeos, Worldline, NSZ, SDZ, CCV en Europabank
[3] De website maakt deel uit van de volledig vernieuwde website van Febelfin.be, eveneens ontwikkeld door FamousGrey.