Febelfin en LDV United onderscheiden echt van fake

Crea / News

Als we onze bankzaken doen, dan doen we dat steeds meer online. Helaas heeft online met geld bezig zijn ook zijn gevaarlijke kantjes. Want er zijn ook internetfraudeurs aan het werk. Phishers die op ons geld uit zijn, door ons online te misleiden. En de tijden van de Nigeriaanse prinsen en opzichtige banners zijn helaas voorbij. Tegenwoordig zijn echt en fake moeilijker te onderscheiden. Febelfin wil ons waarschuwen én wapenen tegen fake berichten, wanneer we voortaan onze bankzaken online doen. Om aan te tonen dat alles makkelijk te faken is, hebben Febelfin en LDV United deepfake video’s verspreid. Filmpjes waarin verschillende BV’s zeer a-typische dingen doen: Leah Thys die aan het twerken slaat en Thomas Vanderveken die een brommertje mismeestert. De bedoeling is dat mensen helemaal mee zijn met de deepfake, zodat we hen later attent kunnen maken op de valkuilen van het internet en dus onze boodschap. Die is duidelijk: deel nooit zomaar je bankcodes online.

Deze films worden ingezet als TV-spots en verschijnen ook op de social kanalen. Ze wijzen door naar beschermjezelfonline.be, een informatieve campagnewebsite die mensen phishing leert kennen, en vooral, herkennen. Iets wat tijdens de thuiswerkmaatregelen van vandaag meer dan ooit van pas kan komen.

Credits

Client :Febelfin

Contact :Els Lagrou, Isabel Renneboog, Stijn De corte, Liesbeth Dewyn

Agency :LDV United

CD :Dries De bruyn

CD :Dennis Vandewalle

Creation :Chiara Scherpereel, Matthew Lootens, Julie Vanderbeck, Yannick Schoch, Wesley Kuystermans

Account Team:Katrien Dupon, Annelies Nyns

Strategy: Frieke Trompet

Web & Digital:Sam Serrien

Design: Stijn Voeten, Jeffrey Uten

Production : Mojuice

Director : Jan Boon