Febelmar en BaQMar versmelten tot Cube

Communication / News

CubeFebelmar en BaQMar timmeren al decennia aan een sterkere marktonderzoekssector in België. Beide organisaties bundelen nu hun krachten en versmelten vanaf heden tot het nieuwe Cube, of voluit Consumer Understanding Belgium. De ambities van Cube zijn groot. Met een vernieuwde aanpak wil Cube verder gaan dan louter het zijn van een associatie van marktonderzoeksbureaus. Cube fungeert als een ‘connected hub’ voor mensen die dezelfde passie delen, de passie voor ‘consumer understanding’.
Met Cube streven acht young professionals uit de marktonderzoekssector ernaar om de consument beter te begrijpen en diens stem te versterken. Marktonderzoek speelt hierbij een onmiskenbare rol maar is zeker niet de enige bepalende factor. Net zoals hun filosofie rond consumer centric denken, beschouwt Cube zijn leden niet als het eindstation maar wel als het beginpunt: “We wilden niet vertrekken vanuit een definitie van marktonderzoek, vervolgens bedrijven zoeken die hieraan voldoen en hun medewerkers overtuigen om zich aan te sluiten," zo luidt het. "Zo krijg je een eng afgebakend netwerk van uitsluitend onderzoekers. Dit is niet wat wij voor ogen hadden. Tijdens een van onze brainstormsessies zetten we de consument centraal in het netwerk. Van hieruit zijn we beginnen kijken wie interesse kan hebben de consument beter te begrijpen om zo geïnformeerde beslissingen te nemen. Al snel werd deze flipchart te klein... de opsomming was eindeloos. We zouden de consument oneer aandoen als wij de grenzen bepalen van de ‘connected hub’.”
Om deze wedergeboorte te vieren, organiseert Cube een openingsevenement op 7 juni 2018 in het NH Bloom Hotel Brussels. Hier zal onder de loep genomen worden welke technologieën kunnen beschouwd worden als hype en welke zich zullen nestelen als een trend. Meer informatie op ConsumerUnderstanding.BE.