FEBIAC, IPM en Mediahuis onafscheidelijk

febiac

Budgets / Marketing / Media / News

febiac

Na de succesvolle Salongids van het voorbije Autosalon heeft FEBIAC de realisatie van zijn saloncatalogus opnieuw toegekend aan Mediahuis Connect en IPM Advertising. Beide regies verzorgen ook de komende twee jaar de productie en verdeling van de officiële Salongids.

De oorspronkelijke opzet blijft dezelfde: een glossy magazine van ruim 100 pagina’s met een volledig overzicht van alle innovaties op auto- en motorvlak en inzake lichte bedrijfsvoertuigen. De catalogus richt zich tot een brede doelgroep en verschijnt in Het Nieuwsblad, L’Avenir, La Dernière Heure en La Libre. Deze mediamix streeft tevens naar een optimale verdeling in het noorden en het zuiden van het land, Brussel inbegrepen. Daarbij zal er voor 2017 nog meer op het digitale aspect ingezet worden - door de saloncatalogus op de respectieve websites en tabletversies van de kranten aan te bieden.

Mediahuis Connect en IPM Advertising breiden hun advertentieaanbod daarnaast uit met enkele digitale nieuwigheden. “Via verschillende 'targeting'-mogelijkheden zullen wij autocampagnes heel doelgericht kunnen afleveren," vertelt Bart Bollen, Business Development Manager Crossmedia van Mediahuis Connect. "Dit zou in een betere conversie moeten resulteren, met nog meer toegevoegde waarde voor de adverteerder.” Anja Helsen, Communication en Media Manager Salon bij FEBIAC, is enthousiast over de hernieuwde samenwerking.  “Die is vorig jaar bijzonder goed verlopen. We konden rekenen op zeer mooi redactioneel werk, professionele opvolging en een gemotiveerd commercieel team. Mediahuis Connect en IPM Advertising staan achter betrouwbare krantenmerken en daar willen we het Autosalon maar al te graag aan associëren. Ik kon dan ook niet anders dan de samenwerking dit jaar verder te zetten!”

febiac

Naar aanleiding van dit partnership hield Mediahuis Connect op maandag 19 september een guerrilla-actie aan het kantoor van FEBIAC, waar op dat moment de marketingtop van de autosector aanwezig was. De actie wilde het advertentieaanbod rond het Autosalon 2017 door Nils Dero, Key Accountmanager Automotive bij Mediahuis Connect, met een knipoog onder de aandacht te brengen.