Federate en Itsme lachen met absurde wachtwoorden

Crea / News

De wachtwoorden waarmee we inloggen zijn vaak heerlijk absurd. ‘azerty123’, ‘Scheetje<3’ of ‘69_forever’... je kan het zo gek niet bedenken. Maar nog absurder dan de wachtwoorden die we gebruiken, is net het feit dát we ze nog steeds gebruiken. Terwijl er eigenlijk veel veiligere manieren bestaan om je in te loggen online. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van Itsme en Federate.

Veel websites, portalen en platformen bieden tegenwoordig de mogelijkheid om in te loggen met Itsme. De unieke combinatie van de Itsme-app, smartphone en pincode maakt dat deze manier van inloggen veiliger is dan het klassieke wachtwoord. “Een arsenaal aan paswoorden bijhouden is niet alleen onhandig, het is ook niet meteen de veiligste manier om je online zaken te regelen. Onze enquête heeft aangetoond dat maar liefst 8% van alle belgen al te maken heeft gekregen met identiteitsdiefstal of phishing. Inloggen met itsme is veel veiliger, en de mogelijkheden stijgen elke dag. Veel mensen kiezen voor Itsme als ze willen inloggen bij de overheid, maar ook bij banken, telecomproviders en talloze andere bedrijven kan je Itsme gebruiken,” verduidelijkt Stephanie De Bruyne, CEO van Itsme. “We hopen dan ook dat mensen na het zien van deze campagne hun absurde wachtwoord vergeten en kiezen voor de veiligste login.”

Ter herinnering, Itsme is een Belgische app die ondertussen door meer dan twee miljoen Belgen wordt gebruikt om hun gegevens te beschermen online.

Credits
Advertised brand: Itsme
Client Contact: Stephanie De Bruyne & Sylvie Vandevelde
Advertising Agency: FEDERATE
Agency Website: www.federate.eu
Creative Director: Denis Dubrulle & Thomas Danthine
Creation: Fred Lateur, Bjorn Blockx
Graphic & Motion Design: Aurélie Prestigiacomo, Odile Forget, Edouard Lallemand
Social Media Manager: Louise Vankueken
Account Director: Yana Huygens