De laatste weken heeft microStart een nieuwe branding gekregen. In een door Federate ontwikkelde stijl die voor een breed publiek toegankelijk is krijgen illustraties een belangrijke plaats. Om elke kandidaat-ondernemer in staat te stellen om er zich mee te identificeren, heeft het bureau gekozen voor het gebruik van karakters met gesuggereerde contouren. Het resultaat is een galerij van portretten en beelden die de verbeelding van toekomstige ondernemers de vrije loop laten. Federate heeft al het materiaal en de richtlijnen van haar klant herzien: van de website tot de affiches en het interieurontwerp van de microStart-agentschappen werd alles opnieuw ontworpen in de nieuwe stijl. Telkens met positieve en inclusieve boodschappen: "We kunnen allemaal ondernemen", "Kom en zet je ideeën om in projecten",...
Ter vervollediging: microStart is actief op de markt van microkrediet in België. Ondersteund door partners zoals BNP Paribas Fortis, AG Insurance en Securex ondersteunt microStart meer dan 6.000 ondernemers en heeft het al 4.800 jobs gecreëerd.Credits
Advertised brand :microstart
Client Contact :Emmanuel Legras, Emilie Gilbert
Advertising Agency :Federate
Agency website : www.federate.eu
Creative Director :Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creation :Denis Dubrulle, Régis Leemans, Charly Dheulin
Graphic Design :Aurélie Prestigiacomo, Odile Forget
Project Management :Yana Huygens