Federate lanceert Nickel in België

Crea / News

Fintech Nickel is een creatieve en strategische samenwerking aangegaan met Federate, na een pitch in het voorjaar van 2022. Vandaag lanceren ze het merk op de Belgische markt.

Nickel is de allereerste zichtrekening die je opent in de krantenwinkel, en bovendien beschikbaar is voor iedereen. Nickel werd opgericht in 2014 en telt nu al meer dan 2,6 miljoen klanten in heel Europa - voornamelijk in Frankrijk, maar ook in Spanje en Portugal (binnenkort). En nu dus ook in België. Sinds 2017 is Nickel een filiaal van de BNP Paribas groep. Het is één van de weinige winstgevende fintechs wereldwijd.

Federate stond in voor de nationale lanceringscampagne, die vanaf 27 juni wordt uitgerold in de krantenwinkels, online en op social media. De campagne verklapt je het allerlaatste nieuws: er bestaat nu ook een zichtrekening die je kan openen in de krantenwinkel. Een primeur in België!

In alle communicatie herkennen we de typerende, directe stijl van Nickel. Gwendoline Henusse, head of marketing en communication bij Nickel, legt uit: “Nickel is altijd rechttoe rechtaan. Zonder verrassingen, maar mét een knipoog. Onze directheid is al vele jaren een hoeksteen van ons succes, en dat trekken we dus ook door in deze campagne.” Je ontdekt ze hier.

Credits

Advertised brand : Nickel
Client : Gwendoline Henusse, Emmanuel Legras
Agency : Federate
Creative Lead : Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creatives : Bjorn Blockx, Denis Dubrulle, Thomas Danthine, Thomas Evenepoel
Graphic & Motion Design : Céline Godaert
Account Management : Yana Huygens
Sound Production : Cobra Radio Brewery