Fedrus International lanceert nieuwe VMZINC-website met The Reference

Crea / News

Met een nieuwe website brengt VMZINC voortaan nog efficiënter relevante productinformatie over hun gamma aan zinkproducten bij professionals in de bouwsector. Het nieuwe platform steunt op diepgaande integraties met de backend-systemen van Fedrus International en biedt de bouwstenen om ook andere merken binnen de groep snel een digitale stap vooruit te helpen.

Samen met The Reference ging Fedrus International, een internationale speler op het vlak van gevel- en dakmaterialen, op zoek naar manieren om de digitale klantenervaring van hun VMZINC-merk te optimaliseren. Architecten en bouwheren gaan via de VMZINC-website op zoek naar de juiste gewalste zinkproducten voor hun bouwproject, waarbij vaklui ditzelfde platform dan weer als een bron van informatie gebruiken over hoe ze met deze producten aan de slag kunnen. Het is dus cruciaal voor VMZINC om steeds de meest accurate en recente informatie op maat van de bezoeker beschikbaar te stellen.

The Reference startte met interviews met klanten en architecten en ontwierp vervolgens een digitale oplossing waarin het digital experience platform Kentico Xperience als CMS naadloos wordt geïntegreerd met Pimcore. Dit product information managementsysteem bevat uitvoerige en gedetailleerde informatie over de producten die Fedrus International via verschillende merken en platformen aanbiedt. Dankzij de integratie met Pimcore kan deze informatie automatisch beschikbaar gesteld worden op de website zonder dat deze nog eens apart in het CMS moet worden ingevoerd. Dit beperkt de workload voor de content manager en verzekert dat websitebezoekers steeds de meest accurate en recente productinformatie terugvinden via de krachtige zoekfunctie en gefilterde navigatie van de site. Daarnaast wordt ook beeldmateriaal zoals productfoto’s en film automatisch op de website ingeladen door middel van integratie met de eerder in gebruik genomen digital asset management-oplossing van Fedrus International.

Met deze nieuwe, internationale VMZINC-website heeft Fedrus International meteen ook de bouwstenen in handen om andere merkwebsites binnen de groep een gelijkaardige digitale upgrade te geven. Zo kunnen pagina’s en componenten relatief snel hergebruikt worden binnen een andere merkidentiteit en kunnen andere producten via dezelfde Pimcore-integratie automatisch ingeladen worden.

De nieuwe VMZINC-website die vandaag live staat in vijf talen vormt een eerste stap in een digitale roadmap die Fedrus International samen met The Reference realiseert. Momenteel wordt gewerkt aan de verdere uitrol voor een 20-tal bijkomende landen en talen en starten de voorbereidingen voor een gelijkaardige website voor het EPDM-aanbod van de groep. Ook het inzetten van marketing automation en personalisatie staat op de planning, waarbij ook aandacht uitgaat naar een geïntegreerde benadering van bezoekersdata, over de verschillende merkensites heen.

De nieuwe VMZINC-website kan je nu bezoeken via www.vmzinc.com.