Fedustria en Trendwolves openen Twiinz.world

Jongeren vinden moeilijker de weg naar de hout-, meubel- en textielindustrie. Om hen van jongs af aan in contact te brengen met de talrijke innovatieve creaties uit de sector, ontwikkelde Fedustria in nauwe samenwerking met het jongerenbureau Trendwolves een concept dat dicht aansluit bij de virtuele leefwereld van onze jongeren. Generation ZAlpha, de Virtual Natives, voelen zich immers als een vis in het water in werelden als Roblox, Minecraft en Fortnite. Door jongeren te laten experimenteren met creaties en ontwerpen uit hout, meubel en textiel kunnen ze op een eigentijdse manier kennismaken met het rijke erfgoed van de sector, het innovatieve design en een opleiding of latere carrière binnen de maakindustrie overwegen.
Op donderdag 28 en vrijdag 29 maart opende zich voor 10- tot 14-jarigen een nieuwe creatieve virtuele wereld. Twiinz.world is een 3D content plek binnen Twinmotion, de bekende visualisatietool van Epic Games.
Binnen Twiinz.world konden jongeren op een creatieve manier verbinding leggen met de Belgische hout-, meubel- en textielindustrie. Ze speelden en experimenteerden met 3D-versies van ontwerpen, producten en materialen en konden met hun digitale creaties in de prijzen vallen. 15 genomineerden winnen immers een bezoek aan het Epic Games Innovatielab in Londen deze zomer. Begin oktober 2024 worden 5 winnaars uitgeroepen op WATFF (Woodcraft And Textile Future Fest), het jongeren- en trendevenement van Fedustria.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]