In een nieuwe internationale verkeersveiligheidscampagne, die in 16 landen wordt uitgerold, laten FIA en Federate u kennismaken met ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), de rijhulpsystemen die verplicht worden in alle auto’s vanaf 2022.
Tijdens de campagne ontdekt de kijker de krachtige analogie tussen ADAS en een vriend waarop je steeds kan vertrouwen. Want net zoals een goede vriend, staat ADAS je bij met raad en daad om je te beschermen en te informeren over je veiligheid op de weg.
ADAS is de verzamelnaam voor alle boordtechnologie waarop een bestuurder kan rekenen tijdens gevaarlijke situaties in het verkeer. Denk bijvoorbeeld aan Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist... Deze technologische oplossingen zorgen ervoor dat de bestuurder waakzamer kan blijven op de weg, omdat hij minder snel wordt afgeleid. Bovendien kan het voertuig zelfstandig risico’s inschatten en indien nodig proactief reageren - sneller dan de bestuurder.
De campagne gaat online vanaf 19 oktober en is te zien op social media (Instagram, YouTube, Facebook...) en via bannering.
Credits
Advertised brand: FIA (Fédération Internationale de l’Automobile)
Client Contact: Valentina Ferrara
Advertising Agency: FEDERATE
Agency website: www.federate.eu
Creative Director: Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creation: Régis Leemans, Charly Dheulin
Graphic Design: Aurélie Prestigiacomo
Motion Design: Odile Forget
Account director: Yana Huygens Account manager : Médéric Delvaulx