Wat zou jouw grootste droom zijn om van Brussel een betere stad te maken? Meer veiligheid, meer groen, meer gemak? Bike for Brussels heeft drie Brusselaars gevraagd naar hun visie voor de stad en hen nadien verrast door hen die droom voor te schotelen… op een fiets! Die visie werd door lokale artiesten geïllustreerd, geschilderd of getekend. Een pakkende onderneming die werd vastgelegd in 3 online mini-films, met dank aan Mortierbrigade. Het doel van dit initiatief: tonen dat de fiets dé oplossing is voor een betere stad. En omdat alle Brusselaars zo hun eigen idee hebben van een betere stad, kan iedereen tot 15 juni zijn gekste droom delen op bike.brussels en zo kans maken op een exclusieve fiets getekend door een Brusselse designer.
Bike for Brussels - Kinch
Bike for Brussels - Blanca
Bike for Brussels - Sarah
Credits
Client: Brussel Mobiliteit
Client contacts: Sofie Walschap, Véronique Dehasque, Damiaan De Jonge, Valérie Mertens, Pedro Dos Santos
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Laurie Lacourt, Catherine Hermans, Zoé De Priester
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Matthijsen, Laura Deknock
Producer: Margot Van Daele
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael, Jil Dockx
Digital Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager: Melissa Tack
Design: Wim De Dobbeleer
Production company: Roses are Blue
Director: Willy Cranck
Producer: Catherine Vaes