Fightclub won recent het immer gerenommeerde merk Luikse Siroop, zoals PUBNews eerder meldde. De challenge was niet mals, maar liep wel gesmeerd: creëer een volledig nieuwe branding met bijhorende awareness campagne, zowel digitaal als OOH.
Het design van de sinds 79 jaar onaangetaste pot werd in een fris jasje gestoken. De iconische essentie van de pot blijft ter herkenbaarheid behouden, maar het kleurgebruik, de fonts en baseline, de messaging, strategie en de website werden gemoderniseerd. Zo komt de pot herkenbaar in de rekken, maar toch verrassend en fris uit de hoek.
De herlancering wordt afgetrapt door een digitale awareness campagne waarbij de campagnevideo auditief geïnspireerd werd op popmuziek. Deze werd gecreëerd in samenwerking met De Machine en Poum Tchak. De baseline "voor op de boterham" wordt achterwege gelaten waarbij het tot nu toe voornamelijk bekend gebruiksmoment wordt verbreed en herleid naar een campagne met culinaire suggesties als ‘swirl it, lick it, heat it, flip it’. Bright en bold gecombineerd met een creatieve, visuele stijl. Ook de social media campagne smeert een nieuwe laag pit over het vertrouwde merk.