Film Lions: hattrick voor Waiting Lines

Re-Born Duval Guillaume

Awards / News

Re-Born to be Alive

'Waiting Lines' van Duval Guillaume scoort een derde keer bij de Film Lions. Deze pakkende campagne keert met brons naar huis in de subcategorie 'Charities & Appeals'. Eerder won het voor Re-born to be alive al brons bij de Media Lions en goud bij de PR Lions. We herhalen even het concept. Ter gelegenheid van de Wereldgezondheidsdag werden wachtlijnen aan de telefoon in reddingslijnen omgetoverd: een boodschap moedigde de mensen aan donor te worden. De site speelde een centrale rol in de campagne.

De jury van de Film Lions kenden de Grand Prix toe aan ADAM&EVEDDB London. Die overtuigde de jury in de subcategorie 'Retail & e-commerce' met de 'Shoplifters' in opdracht van de legendarische Britse supermarktketen Harvey Nichols. Een montage van beelden van bewakingscamera's toont shoplifters - winkeldieven, dus - van wie de gezichten verborgen worden door cartoonfiguurtjes. Het idee komt erop neer dat stelen bij Harvey Nichols niet hoeft sinds de introductie van de Rewards, bij wijze van spreken de witte producten van deze Britse keten. Blink Productions, Cain & Abel London en The Mill Londen delen als productiehuizen mee in de eer. Meer tekst en uitleg over 'Shoplifters' vindt u hier.