Aan het eind van de zomer komen Choco en Fintro naar goede gewoonte met een nieuwe episode in hun ‘dichtbij’ imagocampagne. De bank floreert door haar voortgezette dichtbij-aanpak. Zowel in communicatie als in de manier waarop ze klanten benadert. “Kom gerust binnen, ga heel gerust buiten.” Dat is de belofte die op affiches in sierlijke en impactvolle handlettering de deur uitknalt. En dat in 200 kantoren. Een belofte die dag in dag uit waargemaakt wordt door de vele medewerkers van Fintro.
Een intensieve radiocampagne in noord en zuid trekt het dichtbij-verhaal verder open. We horen klant en bankier in een geanimeerd gesprek dat zo uit het leven gegrepen is. Authentiek, open en met volle focus op de mens achter de cijfers. Ook op social media krijgt deze imagogolf een verlengstuk. Eenvoudige filmpjes laten zien hoe welkom je bent in je plaatselijke Fintro-kantoor.
Ook op TV zet Fintro haar aanwezigheid verder door. Eerder deze zomer startte Fintro de campagne via TV-sponsoring van het Europees Kampioenschap voetbal op RTBF en van enkele premium programma’s op VRT, zoals Thuis.
“Een merk helpen uitbouwen, is vakwerk én mensenwerk. Ze start vanuit een authentieke relatie tussen bureau en opdrachtgever,” zegt Veerle Miller van Choco. Maar dichtbij bankieren wil ook zeggen dichtbij communiceren. Elk kantoor kreeg immers de gelegenheid om de nationale campagne te signeren met foto’s van het eigen team. En zo via huisaan-huis-mailings of eigen sociale media hun kantoor ook in eigen streek nog meer op de kaart te zetten.