Fintro Go Life jumpt de zomer in met Choco

Crea / News

Iedereen onder de 26 kan bij een Fintro bankkantoor binnenstappen voor een gratis zichtrekening. Maar hoe bereik je dat segment? Niet met een saaie advertentie in de krant of op tv. Daar had Choco een antwoord op.

Go Life, dat is exact dat: gaan in het leven! Niet stilstaan, niet twijfelen. In de warme zomermaanden, als de examens gedaan zijn, is er dan ook niets beters dan lekker buiten te sporten. Om deze deal nóg beter te maken, kregen nieuwe zichtrekeninghouders er dan ook nog eens een cadeaubon van de Decathlon bij.

Een uitstekend aanbod, maar hoe communiceer je nu het beste naar ‘Gen Z’-ers? Choco koos voor een energieke, coole campagne die bruist van de goede vibes. Want: Go Life, Go Fit! Zodoende trokken ze Antwerpen in voor een fotoshoot en castten ze model en influencer Johana Vee. Samen met Johana creëerde Choco een reeks dynamische foto’s en beelden in een urban omgeving. Johana en haar partner in de clip hadden duidelijk gebruik gemaakt van hun Decathlon-cadeaubon, want ze wisselden om de paar frames van de ene sportieve outfit naar de andere. Deze levendige visuals werden verspreid over social media kanalen zoals Facebook, Instagram en TikTok.

“Een campagne voor jongeren werkt enkel als je je helemaal kunt inleven in hun leefwereld,” vertelt art director Marjan Mariën. “Dat hebben we toegepast in deze campagne. Deze campagne is jong, dynamisch en vooral FUN. De stijl was honderd procent TikTok: Snel, artsy, snappy.”

Natuurlijk mochten ook bij deze campagne de traditionele kantooraffiches niet ontbreken. Zo slaagde Choco erin zowel offline als online een presence te verwerven.