Flair kiest women first

Crea / Media / News

FlairHet mag meteen duidelijk zijn: Flair neemt met haar nieuwe communicatiecampagne - ontwikkeld door Duval Guillaume - een duidelijke positie in. Bij het multimediamerk is het women first. Na een periode van heruitvinden staat het merk met stevige wortels in de grond. De komende dagen en weken wil Flair dat ook duidelijk maken met een nieuwe spot in de bioscoop, op de televisie en online. Er komt een nieuwe sound en inhoud voor de radiospots, en ook de advertenties in magazines krijgen een nieuwe touch.

Flair wil er zijn bij belangrijke dingen, zowel kleine als grote. Van make-up en fashion over Temptation Island en De mol tot straffe verhalen van vrouwen in bijzondere situaties. Flair besteedt aandacht aan het leven zoals het is: vaak lichtvoetig, soms moeilijk en uitdagend, maar vooral heel leuk. Vanuit dat perspectief brengen de journalisten een gigantische diversiteit aan Flairverhalen. De sterkte van het individu en van vrouwen als groep in de samenleving vormen de leidraad, en die komt zeer sterk naar voren in straffe verhalen over relaties, fysieke uitdagingen, genderfluïde personen, het syndroom van Down, vrouwen met topjobs en moslima’s.

« Veel vrouwen weten deze meer uitgesproken positionering van Flair te waarderen, » zegt Bjorn Boon, marketingmanager van Flair. « Wekelijks zijn we met onze website, social media en magazine een grote influencer in het leven van veel Vlaamse en Waalse vrouwen tussen 18 en 35 jaar, en daar willen we verantwoordelijk mee omgaan. Vrouwen en hun positie in de samenleving komen bij ons op de eerste plaats in alle diversiteit, zowel thematisch als individueel. We hebben het daarbij over de kleine facetten van het leven en de grote gebeurtenissen, positief en negatief. »

Met de nieuwe mediacampagne maakt Flair ook meteen heel concreet wat die positie is. « De baseline ‘Doe het met Flair’ zal steeds meer de leidraad van ons lifestylemerk worden, » zegt Boon. « Concreet: vrouwen kunnen echt dingen doen met Flair. Zo heb je bijna wekelijks de bekende pockets bij het magazine, geven we op al onze kanalen onafhankelijk shopping- en make-upadvies, en regelmatig zijn er topevenementen, zoals onze Ladies Games. Flair wordt op die manier een experience en service brand. Aan de andere kant is er ook de Flairmanier om naar het leven te kijken: open, respectvol, onbevooroordeeld en vertrekkend vanuit de kracht van het individu en van vrouwen. Met Flair, dus! »