Flair maakt een DNA-shift

Media / News

Eind juni krijgt Flair een heel nieuw jasje aangemeten. Het nieuwe project omvat veel meer dan een grondige restyling, want Flair opteert ook resoluut voor een nieuwe positionering, met een focus op "een inclusieve samenleving waarin iedereen meetelt ongeacht achtergrond, aard, opleiding of afkomst en met veel aandacht voor young urbans. Welkom in de perfect imperfecte wereld van Flair!"

Naast een nieuw kleurenpalet en fonts, krijgt de fotografie een upgrade en komen er vier nieuwe grote redactionele pijlers: Talking Points over de kleine en de grote dingen van het leven, Self Love met positieve fotografie en Mode & Beauty, Gen Flair over de belangrijke beslissingen in het leven en Flair Chillax met de leukste uit-tips en recepten. Het hele project wordt ook digitaaluit gerold via de Flairwebsite en social network-kanalen. Hoofdredacteur Eva Van Driessche: “Flair is het leukste en grootste medium met focus op jonge vrouwen in België. We inspireren én empoweren onze doelgroep met diverse, heldere en optimistische verhalen en opinies. Samen brengen we verandering tot stand. Flair is van iedereen en voor iedereen in de jonge doelgroep. We willen Flair nog inclusiever, nog relevanter én nog diversermaken. De jonge doelgroep zit zelf aan het stuur. We zetten onze positionering duidelijker:f ocus op de jonge doelgroep (20-30)en een young urban gevoel, om opnieuw die rol van voortrekker in te nemen. Flair wordt relevanter, frisser, jonger, diverser, meer kleurrijk.“

Voor de nieuwe positionering werkt Flair nauw samen met NextGenity, het inclusieve content marketing & research agency opgericht door Sihame El Kaouakibi. Op 30 juni start het nieuwe project met een speciale Self love-editie, waarbij Jitske Van de Veire voor één week de rol opneemt van hoofdredacteur. Echte verhalen, inspiratie en motivatie komen aan bod om de Flair lezeressen te tonen dat zij trots mogen zijn op zichzelf en om hen te helpen focussen op hun goede kanten. In dit nummer verschijnen ook de resultaten van een grote self love-enquête met verrassende insights. Voor adverteerders staat een speciale lanceringsactie gepland.