Begin 2016 bundelden Flanders Fashion Institute, Design Vlaanderen en Flanders DC de krachten. Een jaar later zijn ook de expertises en sterktes van de drie organisaties samengesmolten. Het resultaat: één organisatie met één team, één programma en vanaf nu ook één naam: Flanders DC. Dit werd gisteravond officieel bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Henry van de Velde Awards in BOZAR in Brussel.
Philippe Muyters, Vlaams minister van Economie: "Om in de creatieve sector voet aan de grond te krijgen of een meer rendabele onderneming uit te bouwen, is meer nodig dan enkel creatief talent of een straf product. Hoe uniek, creatief of geniaal dat ook is. Gedegen bewegwijzering is dan ook geen luxe... Daarom streefden we naar duidelijkheid: we schuiven één krachtige organisatie naar voor om die ondersteunende rol te spelen en dat is Flanders DC."
Pascal Cools, Managing Director Flanders DC: "Flanders DC ziet de creatieve sector als een toekomstig speerpunt voor onze economie: moeilijk vatbaar voor automatisering en bestand tegen de zuigkracht van de lage lonen. Daarom wil Flanders DC een vruchtbare biotoop zijn voor (aspirant) ondernemers en ondernemingen uit de creatieve sector die een duurzame “Return on Creativity” willen realiseren. Met de bundeling van de dienstverlening van de drie organisaties kunnen we een ruimer aanbod bieden hiervoor."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]