‘It might sting. But the senses need sensations.’ Zo start de nieuwe pittige film van Fledge voor Madmax, een Belgische startup dat premium pikante olijfolie op de markt brengt. De voorliefde van oprichter Max De Cock voor intense smaken resulteerde in eerste home-made infusions in 2009, om na enthousiaste feedback van vrienden en kennissen uit te groeien tot een volwaardig love project on the side. Het project bleef groeien, en sinds een halfjaar zette Max de stap om fulltime de droom na te jagen. Ondertussen is Madmax in Vlaanderen aanwezig in 200 winkelpunten en 50 restaurants.
"Intensiteit, daar draait mijn product 100% om," zegt De Cock. "Niet enkel qua pittigheid maar ook wat betreft pure smaken. Het gelaagde van Madmax is iets wat cruciaal is voor mij. Niet enkel het vuur in de mond voor het vuur, maar een ervaring met overdaad aan impulsen na impulsen. Toen de tijd rijp was voor de eerste brand film, was dat aspect de core van de strategie: hoe overstijgen we het eendimensionale ‘ons pikanteoliemerk is echt pikant’ dat we onze competitors zien doen, en vertellen we een groter verhaal over een rijker leven leiden?"
Samen met director Niklas Hugo Schwärzler vernauwde productiehuis Fledge het concept naar een script dat voldoende vrijheid gaf om de film z’n ding te laten doen. "We wilden een verhaal vertellen dat niet enkel gaat over het product op tactiel niveau, maar het ook als inspirator," zegt de regisseur. "We wilden mensen de rijkheid tonen van de momenten in het leven die ‘steken’, maar die je net daardoor bijblijven of ervoor zorgen dat je groeit als mens."
Het team trok van de kust via het binnenland naar de Hoge Venen om de scènes te filmen en kreeg alle creatieve vrijheid om de leidraad van het script in te vullen. Een vrijheid die de oprichter van Madmax geheel binnen de filosofie van de film gaf aan het productiehuis. "Zoals de film predikt om ‘er voor te gaan’, zo is Max ook met beide voeten in het project gesprongen, niet altijd wetende waar de journey ons zou brengen. En dat is zeldzaam," zegt Roeland Jeangout, executive producer bij Fledge. "Als je als owner van je merk de baseline op je lichaam laat tatoeëren, speciaal voor de film, dan ben je oprecht ‘mad’."
Credits:
Production Company: Fledge
Executive Producer: Roeland Jeangout
Client: Max De Cock
Script: Diederik Jeangout
Director: Niklas Hugo Schwärzler
DOP: David Doom
1st AC: Pieter-Jan Neirynck
2nd AC: Joachim Blomme
Gaffer: Dries De Paepe
Styling: Fiona Rombaut
Sound: Felix Reichenauer
Grading: Didrik Bråthen
Casting Agency: We Want You
Location Hunter: Dimitri Horlait