FLEXUS duikt tussen de lakens met Beka

Crea / News

BEKANa een herpositioneringsoefening rekende Beka op Flexus om zijn voorgestelde marketingtheorie om te zetten in een concrete communicatie. En zo ontstond de baseline ‘Beka, de beste plek ter wereld’. « Beka creëert unieke plaatsen waar slaapcomfort, stijl en rust elkaar vinden. Zo’n plaats is zóveel meer dan een bed. Hier vloeien innovatieve slaaptechnologie, meesterlijk vakmanschap en elegante afwerking samen tot het summum van slaapcomfort. Geborgen, sensueel en verleidelijk mooi. Zoiets mag je heel uitgesproken claimen volgens ons, » verduidelijkt het bureau. De nieuwe baseline kwam onder een nieuw logo te staan. Flexus zorgde voor een opfrissing van de stijl en selecteerden eigentijdse warme kleuren die meer opvallen. Dit met respect voor de heritage van Beka en met behoud van de typische Beka-katjes.
beka_advertentie-1-1Flexus ontwikkelde radiospots om brand awareness op te krikken, om het nieuwe concept in de markt te zetten en traffic naar showrooms creëren. De spots vergroten het hectische leven van onze doelgroep uit. Ze zetten die hectiek vervolgens met een kwinkslag in perspectief. Want wat kan je overdag raken, als je je ’s avonds kan neervlijen op… de beste plek ter wereld? De nieuwe positionering werd ook vertaald in een opvallende campagnevisual. Fotograaf Marc Paeps capteerde perfect het moment tussen dag en nacht, tussen hectiek en totale gemoedsrust. En omdat Beka zijn klanten ook wil inspireren en informeren, lanceerde Flexus het magazine « Mijn Bed », met artikels en leuke stukjes over slaaptrends en gezondheid. Ook zo zetten ze mensen op weg naar… hun beste plek ter wereld.
En ook op de slaapmarkt is digitaal het nieuwe normaal. Heel wat mensen combineren showrooming met webrooming. Vooral online informatie opzoeken en vergelijken zit in de lift. In nauwe samenwerking met de bestaande digitale partners optimaliseerde Flexus de website van Beka, geheel in de nieuwe stijl.WEBSITE_NLCredits:
Client: Beka
Agency: Flexus
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Sebastien Van Reet, Gregy Vergauwen
Copy: Gregy Vergauwen
Graphic Designers: Thomas Ploem, Ilse Geeraerts
Webdesigner: Thomas Ploem
Product Photographer: Stany Dederen
Accounts: Julie Standaert
Photographer: Marc Paeps
Retouches: The Livingroom
Radio Production Company: Brandy