Flibco houdt halt bij At-thetable

Crea / News

Het gaat er vlotjes aan toe bij At-thetable. Na een korte en krachtige consultatie wist het Gentse bureau in te stappen bij Flibco.com, de shuttle-busmaatschappij die overal in Europa reizigers van stadscentra naar luchthavens vervoert.

De eerste samenwerking mondde alvast uit in een internationale campagne voor de groene pendelbussen. Om de verschillende voordelen en het gemak van Flibco’s luchthavenvervoer duidelijk te maken, riep At-thetable een opmerkelijk figuur in het leven.

“De vakantie start vanaf het ogenblik dat je in de luchthaven bent, maar de weg ernaar toe is vaak pure stress. Vervoer regelen, risico op file, dure parking, sleuren met bagage... Stuk voor stuk bezorgdheden waarmee Flibco komaf wil maken. Daarom vroegen we ons af hoe we Flibco’s ontzorgende dienstverlening in één gevoel konden omschrijven. Meer nog, in één woord. Dat is het moment waarop we op het universele ‘suave’ kwamen,” vertelt Lukas Vos, copywriter bij At-thetable.

‘Release your inner suave’, dus. Aan het begin van elke spot zien we reizigers die zich naar de luchthaven begeven en kampen met een “typisch” vervoersprobleem. Het moment waarop het suave-personage met wapperende manen telkens met de Flibco-oplossing in beeld komt gewaaid.

“In slechts vier weken tijd gingen we van pitchidee tot lancering van de campagne in vier verschillende talen, en dat in alle mogelijke online en offline formaten,” zegt art director Girbe Bogaerts. “Het team van Visuals Internationals nam de productie op zich en zorgde ervoor dat deze ook ‘suave’ verliep. De kersverse muziekstudio poum tchak ondersteunde de spots dan weer met een sexy groove en voorzag het merk meteen van de juiste audiobranding.”

De uitrol vindt deze week plaats en zal in een eerste fase te zien zijn in België, Frankrijk, Italië en Hongarije. That’s so… suave!

Credits

Client: Flibco.com

Contacts: Matteo Cirio, Paola Daddato & Monica Beloni

Agency: at-thetable

CD: Sebastien Van Reet

Copywriter: Lukas Vos

Art Director: Girbe Bogaerts
Account: Pauline Tembuyser

Strategy Director: Jorian Vanvossel

Design: Thomas Ploem & David Audenaert

Production Company: Visuals Internationals

Director: Thomas Vangeel

DOP: Ivo Nelis

Producer: Rien Behaeghe

Music Production: poum tchak

Sound editor: studio henri