Zijn het echt vrouwenlichamen die gecensureerd worden op de sociale media? Of is het gewoon de vrouw zélf? Fluidd Agency deed de test op Instagram. De bedoeling? Aantonen dat Instagram en andere sociale media niet alleen vrouwenlichamen maar gewoon een heel geslacht bannen.
Bij wijze van test postte het bureau een foto van een man met (gefotoshopte) borsten. Opvallend: die foto werd niet gecensureerd door het algoritme van Instagram, maar het origineel dat later gepost werd, werd binnen de paar seconden geband omwille van “schending van de richtlijnen rond naaktheid en seksuele content.” Voor het bureau het bewijs dat vrouwen geseksualiseerd en daarom gecensureerd worden. “Waarom zou de foto van de man anders niet geband worden?”
Het bureau lanceerde ook een petitie om de boodschap zo ver mogelijk uit te dragen op Instagram, Facebook en TikTok.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]