Zijn het echt vrouwenlichamen die gecensureerd worden op de sociale media? Of is het gewoon de vrouw zélf? Fluidd Agency deed de test op Instagram. De bedoeling? Aantonen dat Instagram en andere sociale media niet alleen vrouwenlichamen maar gewoon een heel geslacht bannen.
Bij wijze van test postte het bureau een foto van een man met (gefotoshopte) borsten. Opvallend: die foto werd niet gecensureerd door het algoritme van Instagram, maar het origineel dat later gepost werd, werd binnen de paar seconden geband omwille van “schending van de richtlijnen rond naaktheid en seksuele content.” Voor het bureau het bewijs dat vrouwen geseksualiseerd en daarom gecensureerd worden. “Waarom zou de foto van de man anders niet geband worden?”
Het bureau lanceerde ook een petitie om de boodschap zo ver mogelijk uit te dragen op Instagram, Facebook en TikTok.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]