Fly By of not to Fly By, that's the question

Communication / News

achttienIn Gent, de Sint Salvatorstraat, op nummer 18, wonen conceptbuilders en communicatielovers onder de naam achttien. Dit 'strategisch creatief collectief'  bestaat uit Stefaan 'Haus' Haudenhuyse, Marie Wynants en Toon 'Maverick' Ingels. "Wij bouwen creatieve concepten op een stevige marketingstrategische basis, on- en offline," zegt Toon Ingels. Toon Ingels, aka Maverick, zorgt voor het strategische fundament, Marie Wynants en Stefaan ontwikkelen visuele concepten, onderbouwen de creatieve visie en verzorgen de vormgeving. Drie man (pardon, twee man en een vrouw) is natuurlijk niet veel. Het collectief wordt daarom ondersteund door een open en professioneel netwerk van enthousiaste partners: een online marketingspecialist (SEO/SEA), webdesigner/-developer, een copywriter, een fotograaf…

Wat recent onze aandacht trok, is de Fly By die het collectief eerder deze maand organiseerde in Espresso Bar OR in de Arteveldestad. Fly-By’en is connecteren, zegt achttien: "Je ontmoet er ondernemers uit diverse sectoren om een boeiend gesprek aan te knopen. Voor achttien een ideale gelegenheid om zijn klanten/partners/prospects uit te nodigen en bij te praten."

Fly By achttienHet werd een heerlijke pre-summernight. De koffie smaakte bijzonder lekker. Home made limonade en ice-tea verfristen de gesprekken nog wat extra. Achter de schermen brachten de initiatiefnemers de dates op speed. Want men maakt er geen geheim van: een Fly By kan 'leads' voor achttien creëren. Maar soms smeden genodigden afspraken met elkaar zonder dat achttien een rol speelt. Moet kunnen.

Fly By 2 achttien

"We zijn hier twee jaar geleden mee begonnen, op heel bescheiden schaal. Meestal is er één Fly By per kwartaal," zegt Toon Ingels. "Het is een netwerkevenement dat we niet zo noemen. Niets gebeurt ex cathedra en we kiezen altijd voor een andere plek. Dat kan een café zijn of een zakelijke omgeving. Met OR combineerden we die twee mogelijkheden." De vorige Fly By vond plaats in de Ghelamco Arena, nu werd het dus OR. Goed voor 88 aanwezigen, een hoog aantal voor een collectief als achttien. En een slimme formule (die achttien overigens ook aan bedrijven aanbiedt).