Fnac inspireert je in minder dan een seconde

Crea / News

Inspiratie vinden voor de kerstcadeaus is niet altijd even makkelijk. Een geschenkidee voor een tiener als je geen idee hebt wat die generatie leuk vindt? Een 9-jarige blij maken als je geen kind hebt? Een cadeau voor een schoonzus die je amper kent? Je zou voor minder in paniek geraken en doelloos rondzwerven tussen de winkelrekken. Behalve… als je bij Fnac binnenstapt. Met duizenden cadeau-ideeën en advies van specialisten in elke afdeling is Fnac in de loop der jaren voor velen onmisbaar geworden als bron van inspiratie tijdens de kerstperiode. Daar speelt Havas op in met een radiocampagne die de instant inspiratie van Fnac benadrukt bij het vinden van het ideale cadeau voor de feestdagen.

De campagne loopt sinds 6/12 en nog tot 23/12 op de radio.

En o ja, recent liep een andere campagne van Fnac. Fnac en Havas boycotten Black Friday… en gaven Fnac Friday in de plaats! Of het nu op de radio was of op andere media, in november werden we overspoeld met communicatie voor Black Friday. Helaas lieten veel consumenten zich in deze koopjesgekte, die gedomineerd werd door spectaculaire kortingspercentages en korte timings, verleiden tot aankopen waar ze ’s anderendaags al terug spijt van hadden of die ze simpelweg niet nodig hadden en zelfs lelijk zijn.

Vanuit dit inzicht en in lijn met haar rol als goede raadgever kwam Fnac met een eigen promotiecampagne: ‘Fnac Friday’. Ook met kortingspercentages maar wel voor koopjes en producten die kwalitatief én intelligent zijn – met dank aan de specialisten van Fnac. Het concept kwam helemaal tot leven via een radiocampagne die met de nodige humor benadrukt dat de echt goede deals niet bij Black Friday maar bij Fnac Friday te vinden waren. De campagne liep van 22/11 tot 29/11 op radio, POS en op sociale media.