Focus Advertising werkt al enkele jaren voor ‘Melk’ van VLAM, en helpt zo om zuivel van eigen bodem te promoten via verschillende kanalen. Niet alleen via campagnes, maar ook via relevante online content naar de verschillende doelgroepen. De jongere, kritische generatie bereiken was een uitdaging. Specifiek voor deze doelgroep ontwikkelde Focus Advertising een podcast, een format die wel gesmaakt wordt bij millennials die niet gewoon geëntertaind, maar vooral geïnformeerd willen worden. De bedoeling was om context en nuance te scheppen over een thema waar er vaak in zwart-wit termen gesproken wordt. Het resultaat is een vijfdelige podcastreeks die de naam ‘De Zuivele Waarheid’ draagt.
De podcastreeks werd ontwikkeld door het team van Focus Advertising in samenwerking met PR Agency Weber Shandwick. De host is Hetty Helsmoortel, bekend van het Nerdland Festival en de Nerdland Podcast. Ze is niet alleen een krak in wetenschap en wetenschapscommunicatie, ze heeft ook veel podcastervaring en is ontwapenend en spontaan. De perfecte combinatie dus om ‘De Zuivele Waarheid’ op een mooie manier te brengen. Elke aflevering zoomt in op een ander thema: ‘Voeding & gezondheid’, ‘Duurzaamheid’, ‘Meer dan CO2’, ‘Dierenwelzijn’ en ‘De veelzijdigheid van melk’ passeren de revue. Onze host Hetty gaat niet alleen in gesprek met experten zoals wetenschappers, professoren en dierenartsen maar duikt ook letterlijk het veld in - tussen de koeien, de kaas, de modder en de mest. Samen met The Messy Chef Jelle wordt er ook telkens een lekker gerechtje met zuivel gemaakt.
De serie is sinds 20 september te beluisteren via lekkervanbijons.be en op de podcastkanalen zoals Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts en Youtube. Focus Advertising stond niet alleen in voor het concept en de productie van de podcast, maar ook van de begeleidende campagne.
Spotify
https://open.spotify.com/show/46AIYgxqO3CUny7B8QmqNT?si=703f762a0ce04781
Google podcasthttps://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5idXp6c3Byb3V0LmNvbS8yMDM2NTczLnJzcw
Youtube
https://www.youtube.com/user/vlam0001
En ook
https://www.lekkervanbijons.be/melk/podcast
Credits
Brand: Lekker van bij ons - melk
Clients: VLAM - Frederik Vandermersch, Ellen Vanderpoorten, Sara Santens
Agency: Focus Advertising
PR Agency: Weber Shandwick
Account Director: Isabelle Feys
Strategie: Amély Mondy
Art director: Jana Bruggeman
Copywriter: Liselotte Delobelle
Video: Thijs Quequin
Social media: Cas Lambrechts
Creative Director: Karel Vanoverberghe
Sound production & engineer: Sounder - Sander Lambrecht & Evelien Dockx
Studio: Het Peleton
Talent: Hetty Helsmoortel
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]