Focus Advertising (&KOO) maakt Integrated report voor Barco

Communication / News

Al meer dan 10 jaar lang werkt Barco samen met Focus Advertising (&KOO) voor de realisatie van hun jaarverslag. Toen Barco in 2020 besliste op te schalen naar integrated reporting, sloegen beide bedrijven opnieuw de handen in elkaar. Met resultaat. Deze week leverde Focus Advertising het eerste integrated report van Barco op.

Een integrated report is nog relatief nieuw in België. Slechts een handvol bedrijven publiceren er al een, meestal op buitenlandse platformen. Focus Advertising, als onderdeel van de &KOO- cluster, realiseerde - in nauwe samenwerking met het Barco-team - naar eigen zeggen als eerste agency in België zo’n integrated report. Integrated reporting is de next step in corporate reporting en legt de nadruk op bevattelijkheid, strategische relevantie en een duidelijke toekomstvisie. Niet alleen de kwaliteit van de informatie in het report wordt verbeterd, het report zelf zorgt ook voor een productiever rapportageproces met meetbare voordelen voor mens, bedrijf en omgeving. Focus Advertising dacht niet alleen mee na over de structuur en de flow van het digitale platform waarop het report staat, het bureau zorgde ook voor de vormgeving en de realisatie ervan. De jarenlange samenwerking bleek een extra voordeel te zijn. Carl Vanden Bussche, VP Investor Relations Barco: “De jarenlange samenwerking tussen Focus Advertising en Barco en de positive dynamiek tussen beide teams zorgde ervoor dat we elkaar snel hebben gevonden in dit, voor beide partijen, nieuwe en uitdagende traject en met een knap eindresultaat als uitkomst.”

Naast het Integrated report voor Barco, realiseert Focus Advertising ook de annual reports voor Lotus Bakeries, Sipef en Petercom-Degroof.