Focus Advertising maakte een nieuwe videocampagne voor Cambio Autodelen. Veel leden van Cambio zijn échte fans en ambassadeurs voor het merk. In deze campagne liet Focus dan ook hen aan het woord. Want zeg nu zelf: wat is er betere reclame dan tevreden gebruikers? In 5 verschillende filmpjes vertellen 5 verschillende Cambio-leden hun verhaal, én waarom ze kiezen voor Cambio Autodelen. Wat meteen opvalt is dat het duurzame aspect één van de redenen is, maar dat veel gebruikers overtuigde autodelers zijn door de zeer praktische voordelen die Cambio biedt - zoals geld besparen, gebruiksgemak, flexibiliteit, altijd een parkeerplaats...
Naast de testimonials werden ook korte animatiefilmpjes ingezet die specifiek focussen (sic) op die praktische voordelen. De korte video’s werden ingezet in een eerste golf op sociale media, de langere video’s in een tweede golf. Daarnaast liep er ook een campagne op Google met responsive display ads en TV-spotjes (addressable TV) op de Play-zenders. Over het volledige jaar enorm veel autodeel-liefhebbers bereikt (1.216.767). De campagnes over het volledige jaar waren goed voor 8.475.287 impressies en in totaal hebben 466.039 mensen de video’s totaal uitgekeken. Die is een view through rate van 5,50% ten opzichte van impressies. De bezoekers werden geleid naar een testpagina waarop ze kunnen checken welk type Cambio-gebruiker ze zouden kunnen zijn. 7,20% van de bezoekers deed een test en bijna 10% van de testers converteerde tot nieuw lid. En mede dankzij de campagne mag Cambio nu elke maand meer dan 20% nieuwe leden verwelkomen.
15s
50s
Credits
Klant : Cambio
Miet Verdonck : marketing & communicatie
Team Focus
Johan Van Hecke : account manager
Jantien Verbeke: digital project manager
Veerle Vandenbroucke : concept en art direction
Fréderc De Ly: media strategie en buying
Cas Lambrechts: social media expert
Copywriting: Liselotte Delobelle
Video editing: Thijs Quequin
Google search & display campagne: Invisible Puppy
Video : Xstatic
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]